رحمة العالمین بودن پیامبر(ص) فقط در اعجاز قرآن نیست
کد خبر: 3766365
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷

رحمة العالمین بودن پیامبر(ص) فقط در اعجاز قرآن نیست

حجت الاسلام کوثریان، اعجاز قرآن را یکی از نشانه‌های رحمت پیامبر اکرم (ص) دانست و درباره نشانه‌های در این مصحف شریف گفت.

به گزارش ایکنا، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: همزمان با دوازدهم ربیع الاول، آغاز هفته وحدت و ولادت باسعادت حضرت محمد مصطفی (ص)، حجت الاسلام والمسلمین حامد کوثریان خطیب و کارشناس امور دینی درباره رحمة العالمین بودن پیامبر اکرم (ص)گفت: خداوند متعال در قرآن کریم در سوره انبیاء می فرماید: «ای پیغمبر! ما تو را نفرستادیم مگر آنکه مایه رحمت برای عالمیان باشی.» پیامبر اکرم (ص) به هدایت و نجات همه ما می آیند، از کوچک و جوان گرفته تا مسلمان و کافر. اولا باید توجه کرد که پیامبر چگونه برای کافران مایه رحمت است؟ «هُوَ الَّذي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولاً مِنْهُمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَکِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ »؛ پیامبر اکرم یک رحمت و نور جاودان برای بشیریت روشن کرد که رحمة العالمین بودن پیامبر (ص) شامل همه جهانیان و انسانها از صدر اسلام تا روز قیامت می شود.

وی ادامه داد: یکی از نشانه های رحمت، مصحف شریف قرآن کریم است، کتابی که با گذشت زمان روزبه‌روز تازه‌تر می شود. درواقع هر وقت که انسان به قرآن مراجعه می کند به نکات جدیدتری از  آن پی می برد. شما مطمئن باشید که پس از ما تمامی این تفاسیر کهنه خواهد شد و تفسیر جدیدتری به معنا و مفهوم قرآن کریم خواهد پرداخت. همواره مولف در ابتدا و انتهای آثار مکتوب در یک سطر می نویسند که نقایص من را بیان کنید، اما قرآن تنها کتابی است که خود می گوید کاملتر از من کتابی نیست و بالاتر از آن نخواهد آمد.

این خطیب و کارشناس امور دینی، بیان کرد: البته رحمة العالمین بودن پیامبر(ص) صرفا در معجزه قرآن نیست. ایشان آمدند که انسان تربیت کنند و راه نشان دهند. علما و حکما می گویند انسانی که به دنیا می آید با حیوان هیچ تفاوتی ندارد، مگر افراد خاصی که خداوند آنها را از ابتدا انسان خلق کرده است. حضرت محمد مصطفی(ص) آمدند تا انسانیت را به مرحله ظهور برساند. البته برخی‌ها از این دستور تبیعت نمی کنند و همچنان حیوان باقی می مانند.

حجت الاسلام والمسلمین کوثریان با بیان اینکه انسان اگر تربیت نشود، حیوانی خواهد شد که نظیر و نمونه نخواهد داشت، گفت: انسان اگر صفت قدرت طلبی، شهوت، ترس و ... را در خود از بین نبرد، حیوانی خواهد شد که مانند یک بمب  می تواند هزاران نفر را از بین ببرد. انبیاء الهی به ویژه پیامبر اکرم (ص) آمده است که دین مبین اسلام و مسلمانان انسان تربیت شوند و اسلام دین قدرت طلبی نباشد. متاسفانه امروز در کشورهای غربی ناهنجاری، قدرت طلبی و شهوت روز به روز بیشتر می شود. حتی هم‌جنسگرایی را در کشورشان تصویب کرده اند و روی به ازدواج با حیوانات آورده‌اند. این واقعا تأسف‌بار است.

این خطیب و کارشناس امور مذهبی اظهار کرد: انسان وقتی تربیت می شود، باید به سوی علم آموزی باشد و علم بیاموزد، چراکه وقتی علم به میان باشد انسان به حدکمال می رسد. متاسفانه علم در جهت درست استفاده نمی شود، توجه کنید که جامعه امروز به سمت زوال می رود و با همین سلاح های پیشرفته که تولید می کنند تا چه اندازه کشتارهای جمعی صورت می گیرد. پیامبر اسلام (ص) آمدند تا علم را در اختیار بشر قرار بدهند و از آن استفاده کنند.

انتهای پیام

captcha