اتحادیه مدغم قرآنی؛ از منافع افرادی معدود تا تلاش برای اتحاد
کد خبر: 3776265
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

اتحادیه مدغم قرآنی؛ از منافع افرادی معدود تا تلاش برای اتحاد

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی گفت: درصورتی که در کشور هیچ یک از اتحادیه‌های صنفی نیست که از یک صنف دو اتحادیه وجود داشته باشد چگونه است که عده‌ای اصرار دارند دو اتحادیه قرآنی در کشور وجود داشته باشد.

اتحادیه مدغم قرآنی؛ از منافع افرادی معدود تا تلاش برای اتحاد

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، اتحادیه مدغم مؤسسات قرآن کشور با فرازونشیب‌های بسیاری روبه‌رو است. این اتحادیه شامل مؤسسات قرآنی زیر نظر وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی است که در حال حاضر بلاتکلیفی آن استان‌ها را نیز دچار یک نوع سردرگمی کرده است.

اما آنچه مهم است این است که این سردرگمی خللی در فعالیت‌های موسسات قرآنی ایجاد خواهد کرد. موسسات قرآنی و فعالان قرآنی که باید راهگشای جامعه بوده و دغدغه قرآنی باشند درگیر این فراز و نشدیب‌ها و جنجال‌های بی هدف خواهند شد.

محمد الهی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) تفرقه بین مسلمانان به هر شکل آن مورد نکوهش قرار گرفته و امر به اتحاد و همبستگی شده است.

وی ادامه داد: درصورتی که در کشور هیچ یک از اتحادیه‌های صنفی نیست که از یک صنف دو اتحادیه وجود داشته باشد چگونه است که عده‌ای اصرار دارند دو اتحادیه قرآنی در کشور وجود داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی بیان کرد: در صورتی که قرآن کریم اتحاد بر محور قرآن را توصیه فرموده است، ما چه اهل قرآنی هستیم که برخلاف فرامین روشن قرآن مبین بخواهیم عمل کنیم.

الهی اظهار کرد: اگر کسی مراجعه به عقل داشته باشد عقل نیز تفرقه را نمی‌پذیرد و اتحاد را توصیه می‌کند؛ چراکه حداقل بیش از ده دلیل عقلی قابل دفاع وجود دارد که اتحادیه واحد به مراتب بهتر از دو اتحادیه است.

وی افزود: قرآن کریم بارها انسان را به عقل ارجاع می‌دهد که ماهم باید مراکز تصمیم گیری و برنامه ریزی و مدیریت واحد داشته باشیم چراکه چند مرکز تصمیم گیری و برنامه ریزی همه تصمیمات را به فساد می‌کشاند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت خراسان‌جنوبی بیان کرد: بنابراین تشکیل اتحادیه مدغم قرآنی می‌تواند جلوی بسیاری از فسادها را گرفته و برنامه‌ها را با اتحاد جلو ببرد.

انتهای پیام

captcha