رشد ۲۸ درصدی فضا‌های ورزشی در سیستان و بلوچستان پس از انقلاب ‌
کد خبر: 3785057
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

رشد ۲۸ درصدی فضا‌های ورزشی در سیستان و بلوچستان پس از انقلاب ‌

گروه اجتماعی ــ مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: تا سال ۵۷، تنها ۱۲ مکان ورزشی سرپوشیده و روباز در استان داشتیم، این رقم امروز به ۳۴۶ مکان رسیده که نشان می‌دهد طی چهل سال، ۲۸ برابر رشد داشته است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، ادهم کرد‌زابلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان‌ امروز، 8 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، گفت: شعار امسال، که چهل سالگی و بلوغ انقلاب است، با عنوان « چهل سال افتخار، چهل سال ورزش» نامگذاری شده است.
وی اظهار کرد: اگر بخواهیم به دستاوردهای انقلاب در حوزه ورزش اشاره کنیم، همین کافی است که بدانیم تا سال 57، تنها 12 مکان ورزشی سرپوشیده و روباز در استان داشتیم، این رقم امروز به 346 مکان رسیده که نشان می‌دهد طی چهل سال، 28 برابر شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: علاوه بر این 346 مکان سرپوشیده و روباز که در حال استفاده است، تعداد 102 پروژه نیمه تمام هم در سطح استان داریم که تا به امروز 70 درصد رشد فیزیکی داشته‌اند.
وی با بیان اینکه تکمیل این پروژه‌ها نیازمند 220 میلیارد تومان اعتبار است، ادامه داد: برخی از این طرح‌ها به‌دلیل مشکلات مالی و برخی نیز به دلیل کم کاری پیمانکار به نتیجه نرسیده است که برای بهبود وضعیت پیمانکار، تعدادی از پروژه‌ها تغییر کرد و تعدادی هم برای تغییر پیمانکار در انتظار مجوز استانداری است.
کرد زابلی بیان کرد: فرهنگ، سلامت و ورزش ارتباط تنگاتنگی با هم دارند، هرچه ما بیشتر به مقوله فرهنگ اهمیت بدهیم، سلامت و فرهنگ جامعه ارتقاء می‌یابد، بنابراین توجه به این حوزه باید در دستور کار دستگاه‌ها باشد.
وی افزود: در شرایط کنونی که مشکلات اقتصادی گریبانگیر ما شده است، توسعه فضاهای ورزشی به تنهایی توسط یک اداره امکان‌پذیر نیست؛ در سال‌های گذشته مصوبه‌ای ابلاغ شد که بر آن اساس، ادارات دولتی موظف شدند یک درصد از اعتبارات خود را به مقوله ورزش اختصاص دهند، اما متأسفانه سیستان و بلوچستان تنها استانی است که این مصوبه هیچگاه در آن اجرایی نشد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به پروژه‌های دهه فجر امسال، اظهار کرد: افتتاح زمین چمن مخصوص آب و هوای گرم و شرجی در جنوب استان، پیست دو و میدانی در ایرانشهر و بمپور، کلنگ احداث زمین چمن طبیعی فوتبال در زهک و سالن کشتی و کبدی در منطقه سیستان از جمله برنامه‌های دهه فجر است.

انتهای پیام

captcha