کسب ۳۸ مقام قرآنی توسط دانش‌آموزان خوشاب
کد خبر: 3807281
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

کسب ۳۸ مقام قرآنی توسط دانش‌آموزان خوشاب

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس آموزش و پرورش خوشاب با بیان اینکه در مسابقات قرآن آموزش و پرورش از این شهرستان، ۵۸ نفر به مرحله استانی راه یافتند، گفت: ۳۸ نفر از دانش‌آموزان حائز مقام اول و دوم استانی در رشته‌های مختلف شدند.

کسب 38 مقام قرآنی توسط دانش‌آموزان خوشاب و ارتقاء منطقهعلی بیات، رئیس آموزش و پرورش خوشاب در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: در مسابقات قرآن آموزش و پرورش سال تحصیلی جاری با شرکت 2500 نفر از این شهرستان 58 نفر به مرحله استانی راه یافتند که 38 نفر از آن‌ها حائز مقام اول و دومی در رشته‌های مختلف شدند.
وی با اشاره به اینکه این مسابقات در چهار رشته قرآنی، سه رشته با موضوع عترت و سه رشته با موضوع نماز برگزار می‌گردد، افزود: رشته‌های قرآنی شامل قرائت، حفظ، تفسیر، ترتیل، رشته‌های عترت شامل نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه(ع)، مداحی و رشته‌های نماز نیز شامل اذان، احکام و انشاء نماز است.

ظرفیت‌های قرآنی خوشاب
وی اضافه کرد: با توجه به درخشش متسابقین قرآنی این شهرستان در مسابقات قرآن منطقه این شهرستان در مسابقات قرآن، رتبه این شهرستان در مسابقات قرآن از منطقه سه به منطقه دو تغییر یافت.
بیات با اشاره به اینکه از هفت نفر راه یافته به مرحله نهایی مسابقات از این شهرستان برای انتخاب کشوری کسی نتوانست به مرحله بعد راه پیدا کند، تصریح کرد: شهرستان خوشاب دارای ظرفیت فراوانی در زمینه قرآنی است، اما این شهرستان تاکنون محروم از مکان خاصی برای داراللقران بوده و نیاز به توجه ویژه دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال آینده باید با نفرات قرآنی گروه دو مسابقه دهیم که دارای امکانات بیشتری هستند، نیاز است تا خیرین و مسئولان شهرستان در این مسئله به یاری آموزش و پرورش بیایند.

راهیابی دو نفر از خوشاب به مرحله کشوری پرسش مهر ریاست جمهوری
وی با اشاره به درخشش دانش‌آموزان شهرستان خوشاب در مسابقات رباتیک استان و کسب مقام‌های اول تا سوم، بیان کرد: از دیگر مسابقاتی که دانش‌آموزان این شهرستان در آن شرکت داشتند، جشنواره خوارزمی و پرسش مهر ریاست جمهوری بود که در جشنواره خوارزمی هفت نفر به مرحله بعدی راه یافتند و در پرسش مهر، 2 نفر به مرحله کشوری راه یافتند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان خوشاب در ادامه عنوان کرد: همچنین با برگزاری جشن مهربانی در این شهرستان، 110 میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی با کمک دانش‌آموزان و معلمان مدارس جمع‌آوری و به مناطق سیل‌زده ارسال شد.

انتهای  پیام

captcha