دارالقرآن‌های آسیب‌‌دیده از سیل ترمیم می‎شوند/ راه‌اندازی دبیرخانه مکبری در لرستان
کد خبر: 3807966
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

دارالقرآن‌های آسیب‌‌دیده از سیل ترمیم می‎شوند/ راه‌اندازی دبیرخانه مکبری در لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به این‌که در عرصه فعالیت‌های قرآنی نیازمند مسائل هنری هستیم و در این راستا تعامل کانون فرهنگی ادب و دارالقرآن‌های آموزش و پرورش لرستان سازنده خواهد بود، گفت: سعی داریم تا دارالقرآن‌های آسیب‌‌دیده از سیل را ترمیم کنیم.

دارالقرآن‌های آسیب‌‌دیده از سیل ترمیم می‎شوند/راه‌اندازی دبیرخانه مکبری در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش، امروز چهارشنبه، یازدهم اردیبهشت‌ماه در آیین اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد، اظهار کرد: خداوند در قرآن اشاره به شکر نعمت دارد.
وی با ذکر این مطلب که در عالم تکوین چیزی بالاتر از قرآن وجود ندارد، تصریح کرد: لذا باید دعا کرد نعمت خدمتگزاری به قرآن‌ کریم نصیب ما شود.
مسیب‌زاده به مراحل شکر نعمت اشاره و با ذکر این مطلب مهم‌ترین وظیفه ما شکر نعمت است، مرتبه بعدی شکر را معرفت نسبت خدا دانست و افزود: مرحله دیگر شکر استفاده از نعمت در مسیر خود است.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به این‌که در فعالیت‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش سه اصل مدنظر است که نخستین آن محوریت مدرسه است، اضافه کرد: هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مسابقات قرآن آموزش و پرورش شرکت کردند.
مسیب‌زاده فراگیری در عین اثرگذاری را اصل دوم در فعالیت‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: اصل دیگر در فعالیت‌های قرآنی توسعه مشارکت است.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش محور تحول در کشور را آموزش و پرورش برشمرد و گفت: قطعاً برای تحقق این امر همه بخش‌ها و دستگاه‌های فرهنگی باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

شرکت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در مسابقات حفظ جزء سی‌
وی با ذکر این مطلب که تبلور عینی مشارکت را در مسابقات حفظ جز سی قرآن دیدیم، تصریح کرد: با مشارکت صدا و سیما، اوقاف و وزارت ارشاد دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در مسابقات حفظ جز سی شرکت کردند.
مسیب‌زاده با اشاره به این‌که در عرصه فعالیت‌های قرآن نیازمند مسائل هنری هستیم و در این راستا تعامل کانون فرهنگی ادب و دارالقرآن‌های آموزش و پرورش لرستان سازنده خواهد بود، خاطرنشان کرد: دارالقرآن‌های آسیب‌‌دیده از سیل ترمیم خواهند شد و همچنین دبیرخانه مکبری در لرستان راه‌اندازی می‌‌شود.

انتهای پیام

captcha