مشارکت بانوان؛ از مؤلفه‌های اساسی رسیدن به توسعه پایدار
کد خبر: 3808514
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

مشارکت بانوان؛ از مؤلفه‌های اساسی رسیدن به توسعه پایدار

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مؤلفه‌های اساسی رسیدن به توسعه پایدار، مشارکت بانوان در سطح مدیریت‌های شهری و روستایی و اداری است؛ بانوان با حضور در نقش‌های مدیریتی در عرصه شهر و روستا می‌توانند در توسعه متوازن و پایدار نقش بسزایی داشته باشند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، فاطمه فاضلی، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری سیستان وبلوچستان، امروز، 14 اردیبهشت‌ماه در همایش دهیاران و شوراییان زن استان که در خاش برگزار شد، گفت: یکی از مؤلفه‌های اساسی رسیدن به توسعه پایدار، مشارکت بانوان در سطح مدیریت‌های شهری و روستایی و اداری است؛ بانوان با حضور در نقش‌های مدیریتی در عرصه شهر و روستا می‌توانند در توسعه متوازن و پایدار نقش بسزایی داشته باشند.
مدیر کل بانوان و خانواده استانداری ادامه داد: خوشبختانه شهرستان خاش ظرفیت ویژه‌ای را در این حوزه دارد و با شمار بالای حضور زنان در عرصه شوراهای روستاها و دهیاری‌ها، بر آن شدیم تا گردهمایی دهیاران و شوراییان زن استان را در این شهرستان برپا کنیم؛ چرا که زنان این شهر تابو شکستند و در سنتی‌ترین روستاهای خاش، مدیریت به زنان سپرده شده است.
وی افزود: خاش وقتی سر تیتر اخبار کشور قرار گرفت که‌ 131 کرسی در انتخابات ۱۳۹۶ شوراهای شهر به زنان اختصاص یافت و بعد از آن‌، پایتخت‌نشین‌ها در رتبه دوم قرار گرفتند.
فاضلی بیان کرد: این موفقیت و درخشش نشانگر اعتمادی است که جامعه به زنان کرده است و روستای افضل‌آباد نیز نمونه‌ای بسیار خوب از یک روستایی است که مدیریتش را به زنان سپرده‌اند و آنان نیز به‌خوبی از عهده این مسئولیت برآمده‌اند.
وی اظهار کرد: همچنان راه طولانی در پیش است تا به توسعه حقیقی و پایدار برسیم و زمانی می‌توان توسعه پایدار را در جامعه مدعی شویم که زنان را از حیث زن بودن محدود نکرده و فرصت شکوفایی‌شان را در جامعه ایجاد کنیم؛ امیدواریم در شهرستان خاش، حضور زنان در عرصه‌های کلان مدیریتی نهادینه شده و در کنار آن تفکر برابری طلبانه در جامعه شکل‌ گیرد.
فاضلی هدف از برگزاری این نشست را بیان کرد: این نشست‌ها با هدف‌های انگیزشی و ایجاد انگیزه و تبادل نظر میان حضار و اساتید برگزار می‌شود و امید است مستمر و مجدانه با عزمی راسخ در صدد تحقق توسعه پایدار اجتماع بویژه توسعه سیاسی زنان باشیم.
این مقام مسئول عنوان کرد: افزایش میزان آگاهی و تحصیلات زنان و همچنین فضای باز سیاسی کشور برای مشارکت زنان در دولت تدبیر و امید، عرصه فعالیت اجتماعی و سیاسی زنان را گسترش داده است. عملکرد مثبت زنان در مشاغل دولتی و مدیریتی نیز توانمندی و توانایی زنان را به اثبات رسانده، برهمین اساس در صورتی که چنین فضایی در استان نیز تداوم داشته باشد شاهد پیشرفت و موفقیت زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی خواهیم بود.

انتهای پیام

captcha