تمام دستگاه‌ها در برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان مشاركت كنند
کد خبر: 3815345
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

تمام دستگاه‌ها در برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان مشاركت كنند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیركل آموزش و پرورش فارس، مسابقات قرآن را فرهنگ‌سازی برای ترویج معارف قرآنی در جامعه دانست و گفت این کار فقط به دست آموزش و پرورش اتفاق نخواهد افتاد بلکه یک عزم جدی و همگانی را می‌طلبد که دستگاه‌های فرهنگی، مذهبی و رسانه در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند تا این جریان مذهبی به نحو خوبی رقم خورد.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسکر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 7 خردادماه در جلسه شورای عمومی قرآن آموزش و پرورش این استان كه با موضوع برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزی در شیراز برگزار شد، گفت: عصاره دانش‌آموزان قرآنی را جمع کرده‌ایم تا خودشان را در حوزه قرآن نشان دهند و در این زمینه رقابت خوبی شکل گیرد.
وی با اشاره به نگاه مردم، رسانه‌ها، دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی که همه چشم به این اتفاق مهم و بزرگ دوخته‌اند، افزود: آموزش و پرورش همیشه در حوزه‌های مذهبی توجه ویژه داشته و همه دنبال خروجی‌های این نهاد هستند، بر همین اساس باید تلاش کنیم که مسابقات قرآن در مرحله استانی به خوبی برگزار شود.
نجفی، برگزاری چنین برنامه‌ها و مسابقات را به عنوان ویترین جامعه اسلامی‌مان معرفی کرد و گفت: باید سعی کنیم این ویترین برازنده باشد و جلوه خوبی داشته باشد.
وی با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری دیگر دستگاه‌ها در اجرای این مرحله از مسابقات، گفت: این کار فقط به دست آموزش و پرورش اتفاق نخواهد افتاد بلکه یک عزم جدی و همگانی را می‌طلبد که دستگاه‌های فرهنگی، مذهبی و رسانه در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند تا این جریان مذهبی به نحو خوبی رقم خورد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: خوشبختانه امروز شاهد حضور عزیزانمان از اداره قرآن سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف، مسئول اداره روابط عمومی صدا و سیمای استان، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و نمایندگان سایر دستگاه‌های فرهنگی استان هستیم که بیانگر آمادگی این عزیزان برای همکاری دراجرای مسابقات قرآن دانش‌آموزی در مرحله استانی است.
نجفی، برگزاری این مسابقات را فرهنگ‌سازی برای ترویج معارف قرآنی در جامعه دانست و گفت: امیدوارم که نتیجه برگزای این مسابقات خیر و برکت در زندگی دانش‌آموزان شود.
انتهای پیام

captcha