برپایی ۱۲۰۰ کرسی تلاوت قرآن در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3817637
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

برپایی ۱۲۰۰ کرسی تلاوت قرآن در سیستان و بلوچستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: در ایام ماه مبارک رمضان، یک‌هزار و ۲۰۰ محفل انس و کرسی تلاوت قرآن کریم در سطح مساجد استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی پودینه، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان، یک‌هزار و 200 محفل انس و کرسی تلاوت قرآن کریم در سطح مساجد استان برگزار شد.
وی با بیان اینکه این محافل نورانی در مساجد شیعه و سنی برگزار شد، ادامه داد: در این محافل معنوی از حضور قاریان برجسته بومی، اعم از شیعه و سنی استفاده شد؛ همچنین برخی شب‌ها میزبان قاریان ممتاز بین‌المللی بودیم.
پودینه با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر قطب قرآنی شدن مساجد و برگزاری کرسی‌های تلاوت و همخوانی قرآن در مساجد، افزود: رهبر معظم انقلاب مطالبه کرده‌اند که جلسات جمع‌خوانی قرآن کریم در مساجد، پس از ماه رمضان نیز ادامه داشته باشد؛ لذا برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا این برنامه‌ها را اجرایی کنیم.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان بیان کرد: بر اساس مطالبه معظم له کرسی تلاوت در طول سال در مساجد برپا خواهد شد و رونق خواهد یافت و از سوی دیگر نیز امروزه برخی از مساجد در زمینه حفظ آیات قرآن کریم فعال هستند که این طرح در دیگر مساجد که مخاطب جوان و نوجوان دارند، گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام

captcha