سیستان و بلوچستان ۶۰ موقوفه قرآنی دارد
کد خبر: 3818727
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

سیستان و بلوچستان ۶۰ موقوفه قرآنی دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: تعداد کل موقوفات ثبت‌شده استان حدود پنج هزار موقوفه است که از این تعداد، سهم موقوفات با نیات مرتبط با قرآن ۶۰ موقوفه، یعنی تنها یک درصد است.

مرتضی کوچکی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: تعداد کل موقوفات ثبت‌شده استان حدود پنج هزار موقوفه است که از این تعداد، سهم موقوفات با نیات مرتبط با قرآن 60 موقوفه، یعنی تنها یک درصد است.
وی ادامه داد: علی‌رغم نیاز شدیدی که نسبت به وقف قرآنی در استان وجود دارد، بسیاری از این موقوفات به‌صورت زمین هستند، بنابراین نیاز به واقف و سرمایه‌گذارانی داریم که این موقوفات را به بهره‌برداری برسانند.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: مدیریت اوقاف استان همچنین به‌دنبال آن است که توجه خیران را در خصوص احیا و ساخت‌و‌ساز این موقوفات که بیشتر به‌صورت زمین مسکونی و تجاری است، جلب کند.
کوچکی اظهار کرد: معاونت فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف استان نیز در زمینه ایجاد موقوفات قرآنی تلاش بسیار خوبی دارد و امیدواریم با فعالیت انجمن یاوران وقف قرآنی، برپایی نمایشگاه‌های تبلیغی، پایگاه‌های قرآنی بقاع متبرکه و مشاوران وقف استان شاهد رشد وقف قرآنی در استان باشیم.

انتهای پیام

captcha