مردم سیستان‌وبلوچستان ۲۳ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند
کد خبر: 3819653
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

مردم سیستان‌وبلوچستان ۲۳ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در ایام عید فطر امسال، در مجموع مبلغ ۲۳ میلیارد ریال زکات فطره از یک‌هزار و ۲۱۴ پایگاه ثابت و سیار سطح استان جمع‌آوری شد.

سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: در ایام عید فطر امسال، در مجموع مبلغ 23 میلیارد ریال زکات فطره از یک‌هزار و ۲۱۴ پایگاه ثابت و سیار سطح استان جمع‌آوری شد.
وی با بیان اینکه این پایگاه‌ها در سطح مساجد، میعادگاه‌های نماز عید و اماکن عمومی پرتردد برپا شده بود، افزود: در این مدت همچنین بیش از ۱۲۷ میلیون ریال کفاره عمد و بالغ بر ۵۷۶ میلیون ریال نیز کفاره غیر عمد از طریق واریز به حساب مراکز کمیته امداد امام(ره) جمع‌‌آوری شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: با دقت در احكام و مسائل شرعی و برنامه‌های جامع دین اسلام، به این نكته مهم پی می‌بریم كه دین اسلام، تنها یک قسمت از زندگی انسان یا یک جنبه از نیازهای او را مورد توجه قرار نداده، بلكه با عنایت به نیازهای مختلف آدمی در طول زندگی، احكام گسترده‌ای را برای او وضع كرده است.
وی ادامه داد: زكات نیز كه یكی از فروعات دین اسلام است که اگر در جامعه اسلامی احیا شده و به‌طور کامل انجام شود، شاهد آثار شگفت آن در رفع فقر و کاهش فاصله طبقاتی میان اقشار مختلف یک جامعه خواهیم بود.
عبادی اظهار کرد: زکات علاوه بر آنکه فقر و فاصله طبقاتی را کاهش می‌دهد، در زندگی خود فرد پرداخت‌کننده نیز اثر می‌گذارد، به طوری که در روایات داریم پرداخت زکات موجب زیاد شدن رزق، برکت و دفع بلا می‌شود.

انتهای پیام

captcha