آغاز رقابت‌های طرح «دادرس» در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3820399
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

آغاز رقابت‌های طرح «دادرس» در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: مرحله استانی طرح «دادرس» از امروز سه‌شنبه، ۲۸ خردادماه به مدت سه روز در زاهدان آغاز به‌کار کرد.

رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: مرحله استانی طرح «دادرس» از امروز، سه شنبه 28 خردادماه به مدت سه روز در زاهدان آغاز به کار کرد.
وی با بیان اینکه در مرحله استانی این رقابت‌ها ۱۸ تیم ۱۶ نفره از دانش‌آموزان دختر و پسر پایه هشتم سیستان و بلوچستان حضور دارند، افزود: تیم‌ها در آزمون کتبی و کارهای عملی همچون ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، خونریزی پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، حمل مصدوم انفرادی و مشارکت در کارهای گروهی از جمله اسکان اضطراری، پناه گیری و خروج ایمن، اطفاء حریق و حمل مصدوم گروهی، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
راشکی بیان کرد: طرح «دادرس» با هدف تبیین و تقویت خود امدادی بین دانش‌آموزان، شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان اجرا می‌شود و از مؤثرترین طرح‌های ملی هلال احمر است که دانش‌آموزان آموخته‌ها و داشته‌های امدادی خود را تمرین و از این مهارت‌ها در مواقع بحرانی در خانواده و جامعه استفاده می‌کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار کرد: دو تیم برتر دختران و پسران طرح «دادرس» استان بعد از موفقیت در این مرحله به رقابت‌های کشوری راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام

captcha