کسب منزلت اجتماعی با اخلاق نیکو میسر می‌شود
کد خبر: 3822161
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
مبلغ دینی:

کسب منزلت اجتماعی با اخلاق نیکو میسر می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ ــ آمنه لطفیان سرگزی گفت: گرچه عزت و ذلت به دست خداست، اما پروردگار مهربان برنامه‌هایی مقرر فرموده که انسان‌ها با آن و با اختیار و اراده خود وسایل عزت یا ذلت خود را فراهم می‌آورند که یکی از این برنامه‌ها پس از اقامه نماز‌های جمعه و جماعت، اخلاق نیکو است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آمنه لطفیان سرگزی، مدرس مرکز تخصصی نماز و مهدویت، سوم تیرماه در نشست دانشجویی «اخلاق مهدوی از دیدگاه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه» که در شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: هم‌نشینی با نمازگزاران خوش‌اخلاق، شیرین و گواراست.
وی بیان کرد: اخلاق نیکوی نمازگزاران مهدی‌یاور و مهدی‌باور در برخورد با دیگران سبب از بین رفتن کدورت‌ها و دشمنی‌ها می‌شود و آتش خشم و کینه را خاموش و انسان‌ها را مجذوب و محبوب یکدیگر می‌کند.
مدیر کانون فرهنگی ــ تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی ادامه داد: یکی از راه‌های کسب منزلت اجتماعی و راه دعوت به نماز، اخلاق نیکو است؛ گرچه عزت و ذلت به دست خداست، اما پروردگار مهربان برنامه‌هایی مقرر فرموده که انسان‌ها با آن و با اختیار و اراده خود وسایل عزت یا ذلت خود را فراهم می‌آورند که یکی از این برنامه‌ها پس از اقامه نماز‌های جمعه و جماعت، اخلاق نیکو است.
عضو هیئت علمی پژوهشکده صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه بیان کرد: همیشه زیباترین زندگی‌ها با زیباترین اخلاق‌ها ساخته می‌شود، اخلاق بد، نفس آدمی را متوحش می‌کند و باعث دوری مردم می‌شود.
محمود لطفیان
انتهای پیام
captcha