«وحی» امن‌ترین منبع علم است
کد خبر: 3824029
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲
مولوی عبدالحمید:

«وحی» امن‌ترین منبع علم است

گروه معارف ــ امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: بهترین و امن‌ترین منبع علم، وحی است؛ وحی از طریق پیامبر اکرم(ص) به بشر رسیده و همه احادیث نبوی از منبع وحی سرچشمه گرفته‌اند؛ منبع وحی است که همه اشتباهات و خطاها را تصحیح می‌کند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان شب گذشته، 11 تیرماه در نشست افتتاحیه سال تحصیلی جدید دارالعلوم اهل سنت این شهرستان، گفت: انسان برای موفقیت و سعادت در دنیا و آخرت، نیاز به برنامه مشخصی دارد؛ نیاز به علم و دانش دارد تا به راه خطا نرود.
وی ادامه داد: بهترین و امن‌ترین منبع علم، وحی است؛ وحی از طریق پیامبر اکرم(ص) به بشر رسیده و همه احادیث نبوی از منبع وحی سرچشمه گرفته‌اند؛ منبع وحی است که همه اشتباهات و خطاها را تصحیح می‌کند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: امام بخاری کتاب خود را با حدیث «إنما الاعمال بالنّیات» آغاز کرده تا همه متعلمان را تفهیم کند که علوم شرعی را برای الله تعالی بیاموزند و از هر گونه شائبه ریا و تظاهر به دور باشند.
وی با بیان اینکه آغاز دین اسلام و همه ادیان الهی با «وحی» و «اخلاص» همراه بوده است، افزود: همه انبیاء کارهایشان را برای رضای الله تعالی انجام می‌دادند، به همین خاطر همیشه سربلند و پیروز بودند. اگر «اخلاص» با منبع «وحی» همراه باشد، باعث قوت معنوی می‌شود والا همه زحمات انسان ضایع و بیهوده می‌شوند.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: الله تعالی از بنده‌اش عملی را می‌پذیرد که با «اخلاص» همراه باشد. هر کس نماز و روزه را برای ریا و تظاهر انجام دهد، اعمالش باطل و در آخرت برای او هیچ سهم و بهره‌ای نیست.
وی با بیان اینکه روح دین، اخلاص است، اظهار کرد: طبق نظریه بعضی از علما اخلاص یک سوم دین است و اعمال بدون اخلاص همانند مجسمه‌ای بدون روح هستند.
این عالم اهل سنت ضمن توصیه علما و طلاب مدارس دینی به داشتن انگیزه الهی در تعلیم و تعلّم، ادامه داد: طلبه‌ای که ادعای اخلاص دارد، اما می‌گوید انگیزه‌ای برای فراگیری علم ندارم، در این ادعای خود صادق نیست.
رئیس شورای هماهنگی مدارس دینی اهل‌سنت استان همچنین اساتید و طلاب مدارس دینی را به تحمل سختی‌ها و مشکلات در مسیر فراگیری علم توصیه کرد و افزود: علما و طلاب باید مراقب تمام اعمال و رفتار خودشان باشند و بیش از سایر اقشار جامعه به دستورات قرآن و سنت پایبند باشند، زیرا مردم از اعمال و کردار علما الگوبرداری می‌کنند و آن را معیار قرار می‌دهند.

انتهای پیام

captcha