۴۵۰۰ واحد مسکونی در استان مرکزی بر اثر سیل اخیر تخریب شد
کد خبر: 3824272
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

۴۵۰۰ واحد مسکونی در استان مرکزی بر اثر سیل اخیر تخریب شد

گروه اجتماعی ــ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: بر اثر سیل اخیر در استان در مجموع ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تخریب و ۸۰۰ واحد تعمیری داریم که می‌طلبد تمام دستگاه‌های اجرایی، مساعدت‌های لازم را در این راستا داشته باشند، اگر بانک‌ها در پرداخت وام‌ها با مشکلاتی مواجه هستند مطرح شود تا هرچه زودتر موانع رفع شود.

4500 واحد مسکونی در استان مرکزی بر اثر سیل اخیر تخریب شد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهدی زندیه‌وکیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی امروز 12 تیر در جلسه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: در راستای جبران خسارات وارده سیل اخیر در استان مرکزی به یک‌هزار و ۵۵۰ واحد روستایی و ۲۵۰ واحد شهری، اعتبار تخصیص یافته است، اقدامات لازم در راستای صدور پروانه از سوی سازمان نظام‌مهندسی هم صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: بر اثر سیل اخیر در استان در مجموع ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تخریب و ۸۰۰ واحد تعمیری داریم که می‌طلبد تمام دستگاه‌های اجرایی، مساعدت‌های لازم را در این راستا داشته باشند، اگر بانک‌ها در پرداخت وام‌ها با مشکلاتی مواجه هستند مطرح شود تا هرچه زودتر موانع رفع شود.
زندیه‌وکیلی تصریح کرد: در شهرستان‌ها فرمانداران رؤسای ستاد بازسازی هستند، سهمیه سیمان برای هر شهرستان مشخص شده است و مقرر شده که توسط دستگاه‌های ذی‌ربط، همکاری‌های لازم برای حمل رایگان سیمان در شهرستان‌ها صورت گیرد. خساراتی نیز در بخش کشاورزی به ‌موازات بخش مسکن در استان وارد شده که در این خصوص نیز سامانه‌ای طراحی شده و پرداخت خسارات صورت می‌گیرد.
به گزارش ایکنا؛ امید محترمی، مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این جلسه اظهار کرد: بر اثر سیل اخیر ۲۵ استان کشور درگیر و به ۱۷۰ هزار واحد مسکونی آسیب جدی وارد شد، تیم خدمت‌رسان استان از لحظات اولیه وقوع سیل در منطقه حاضر شد و ارائه خدمات در بخش‌های مختلف را آغاز کرد.
وی از اجرای طرح جهاد همبستگی ملی برای کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل خبرداد و افزود: در سایر استان‌های سیل زده تقریبا به همه واحدهای مسکونی خساراتی وارد شده است این در حالی است که در استان مرکزی تنها به قشر محروم و کم‌برخوردار آسیب جدی وارد شده است که بسیار لازم است در این راستا اقدامات لازم صورت گرفته و دستگاه‌ها مساعدت کنند تا این واحدها به زودی ساخته و در اختیار افراد خسارت‌دیده گذارده شوند.
محترمی با اشاره به اینکه برای احداث واحدهای مسکونی استان باید از حداکثر ظرفیت دستگاه‌ها استفاده شود، اظهار کرد: در طرح جهاد همبستگی ملی می‌توان از ظرفیت خیرین، مساجد و گروه‌های جهادی بهره برد، این ظرفیت‌ها در کنار ظرفیت و امکانات دولتی می‌توانند تسهیل‌گر باشند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان با تأکید بر استفاده از ظرفیت مساجد، به ارائه خدمات این اماکن مذهبی در دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: کاربردی بودن این اماکن به اثبات رسیده است، اگر از این پتانسیل موجود نهایت استفاده را ببریم قطعا در روند ساخت واحدهای تخریب شده و یا قابل تعمیر رشد خوبی را شاهد هستیم.
محترمی همچنین به ارائه خدمات این دستگاه خدمت‌رسان به مردم آسیب‌دیده استان و دیگر استان‌ها، تصریح کرد: برای ساخت واحدهای ۶۰ متری مبلغ 250 میلیون تومان در نظر گرفته شده است، با استفاده از اسکلت‌های پیچ و مهره که بتواند در برابر آسیب‌ها و بلایای طبیعی مقاوم باشد روز گذشته واحدی ساخته شد.
این مقام مسئول بیان کرد: با استفاده از نیروهای جهادی و مربیان فنی و حرفه‌ای ساخت اسکلت‌های پیچ و مهره‌ای را آغاز کرده‌ایم، با انبوه‌سازی و تقویت این ظرفیت می‌توان گام‌های مؤثرتری را در راستای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در برابر خطر و همچنین بهبود رونق اقتصادی و جبران هزینه‌کردها برداشت.

انتهای پیام

captcha