نماز سبب کمال روح حیات می‌شود
کد خبر: 3825927
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
مبلغ حوزوی:

نماز سبب کمال روح حیات می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی گفت: در فرهنگ رضوی و علوی، نماز بیدارکننده و سبب کمال روح حیات است؛ در واقع قلب را با درخشش خورشید اقامه نماز می‌توان بهارانه کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جشن دهه کرامت با عنوان «اقامه نماز در سیره رضوی» با حضور جمعی از طلاب و دانشجویان، 18 تیر ماه در شبستان مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی، مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، در این مراسم گفت: ابرهای عقیم، شلوغ‌ترین و پر سروصداترین ابرهای آسمان هستند، ابرهای بارور ساکت اما رسول رستن و شکفتن هستند؛ در فرهنگ رضوی محصول اقامه نماز، طراوت و شکفتن است نه غرور و خودپسندی.
وی با بیان اینکه اگر اقامه نماز ما را متلاطم نکرد در بزرگ شدن خود شک کنیم، اظهار کرد: در فرهنگ رضوی و علوی، نماز بیدارکننده و سبب کمال روح حیات است؛ در واقع قلب را با درخشش خورشید اقامه نماز می‌توان بهارانه کرد.
استاد مرکز تخصصی نماز ومهدویت ادامه داد: در فرهنگ رضوی و مهدوی، اقامه نماز جمع بستن دل‌ها با خداوند است؛ چشم‌هایی که خط نماز را به روشنی می‌خوانند به خورشید‌های ملکوت متصل هستند.
مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: یکی از آثار تربیتی نماز در فرهنگ رضوی علاوه بر جلوگیری از کبر و خودبینی و جلوگیری و مقابله با حملات شیطان، در پی داشتن رحمت پروردگار است و روشن است نمازگزاری که در پرتو نماز، خود را در باب رحمت الهی ببیند و خود را مشمول عطوفت، مهربانی و محبت پروردگار بداند، به آرامش روحی و روانی دست پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه نماز ابتدا فرد را می‌سازد و همه افراد ساخته شده، جامعه را می‌سازند، بیان کرد: نماز یک هنرنمایی الهی است که خداوند تمام ارزش‌ها را به نحوی در نماز قرار داده است.
محمود لطفیان
انتهای پیام
captcha