بدحجابی ریشه‌های مختلف دارد
کد خبر: 3826491
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱

بدحجابی ریشه‌های مختلف دارد

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سیستان‌و‌بلوچستان گفت: بدحجابی انواع و ریشه‌های مختلف دارد؛ برخی بطور کلی با دین بیگانه‌اند و برای ارزش‌های دینی احترامی قائل نیستند، اما برخی بدحجابی‌ها به‌دلیل مخالفت با نظام و اسلام نیست، بلکه نوعی اعتراض به شرایط موجود و عملکرد ناصحیح مسئولان است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام علیرضا اصغری‌حسامیه، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان شب گذشته، 21 تیرماه در همایشی که به‌مناسبت سالروز عفاف و حجاب در زاهدان برگزار شد، گفت: مردم ایران همواره حساسیت خوبی روی مسئله حجاب داشته‌اند و در طول تاریخ، حتی زمانی که رضاخان دستور کشف حجاب را صادر کرد، حجاب را از سرشان برنداشتند، تا جایی که عده زیادی صرفاً برای آن‌که حجاب خود را از دست ندهند، یک عمر خانه‌نشین شدند.

وی ادامه داد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز تنها دو درصد مردم با ارزش‌های دینی و انقلابی مخالف بودند؛ این رقم در مقابل 98 درصدی که به تحقق ارزش‌های اسلامی در جامعه رأی مثبت دادند، رقم ناچیزی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: بدحجابی انواع و ریشه‌های مختلف دارد؛ برخی به‌طور کلی با دین بیگانه‌اند و برای ارزش‌های دینی احترامی قائل نیستند، اما برخی بدحجابی‌ها به‌دلیل مخالفت با نظام و اسلام نیست، بلکه نوعی اعتراض به شرایط موجود و عملکرد ناصحیح مسئولان است.

وی افزود: عده کمی در نظام وجود دارند که با عملکرد نادرست خود، بهانه به دست دشمنان اسلام داده‌اند؛ متأسفانه برخی مسئولان با فساد، رانت‌خواری و پارتی‌بازی، فیش‌های حقوقی نامتعارف و درآمدهای نجومی مردم را نسبت به نظام بدبین کرده و موجب شادمانی دشمنان انقلاب شده‌اند.

اصغری‌حسامیه اظهار کرد: همه کسانی که بدحجاب هستند، با نظام و اسلام و انقلاب مخالفتی ندارند، بلکه به عملکرد مسئولان اعتراض دارند؛ ضربه‌ای که مسئولان غیرانقلابی به اسلام می‌زنند، به مراتب بیشتر و جدی‌تر است.

وی بیان کرد: اسلام‌مداری زمانی تحقق می‌یابد که همه خدا را ناظر به اعمال خود ببینند و خود را ملزم به رعایت دستورات دین بدانند. مسئولی که امروز از خون شهدا به مسند نشسته و خود را وامدار هیچ چیز نمی‌داند، موجب بدبینی مردم به نظام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه مسئولان باید فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند، عنوان کرد: مسئولی که بر صندلی ریاست تکیه زده، باید بداند که خون‌های زیادی ریخته شده و جوانان بسیاری جان خود را از دست داده‌اند؛ باید خود را وامدار شهدا دانسته و از فرصتی که برای خدمت به مردم به‌دست آورده، نهایت استفاده را بکند.

انتهای پیام

captcha