۷۵ زندانی جرائم غیرعمد سیستان و بلوچستان چشم‌انتظار یاری خیران
کد خبر: 3827830
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

۷۵ زندانی جرائم غیرعمد سیستان و بلوچستان چشم‌انتظار یاری خیران

گروه اجتماعی ــ مدیرنمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امسال ۴۲ جشن گلریزان برگزار شده است، گفت: در حال حاضر ۷۵ زندانی جرائم غیرعمد این استان همچنان چشم‌انتظار کمک خیران و نیکوکاران برای آزادی از زندان هستند.

سیدعبدالحسین سجادی، مدیرنمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲ جشن گلریزان در سطح استان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۲۲ جشن برپا شده بود، ۴۸ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: آخرین جشن گلریزان، به‌مناسبت میلاد امام رضا(ع) برگزار شد که طی آن، 15 زندانی جرائم غیرعمد با بدهی حدود ۴۰ میلیارد ریال آزاد شده و به آغوش گرم خانواده بازگشتند. شاکیان بیش از ۳۰ میلیارد ریال آن را بخشیدند و مبلغی در حدود ۷۷۳ میلیون تومان آن از طریق ستاد دیه، منابع استانی و همچنین تسهیلات بانکی پرداخت شد.

مدیرنمایندگی ستاد دیه استان افزود: در حال حاضر ۷۵ زندانی جرائم غیرعمد این استان همچنان چشم انتظار کمک خیران و نیکوکاران برای آزادی از زندان هستند.

وی به آمار کمک‌های مردمی در جشن‌های گلریزان سال‌جاری اشاره و اظهار کرد: میزان مبلغ تعهد کلی خیران در حوزه سیستان ۲۵ درصد، در حوزه بلوچستان ۶۴ درصد، در جشن گلریزان زاهدان ۲۳ درصد و میزان مبلغ تعهد کلی خیران در استان سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد افزایش داشته است.

سجادی به آمار آزادی زندانیان جرائم غیر عمد سیستان و بلوچستان در هفت سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۰ آمار آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان ۱۰۹ نفر بوده که این رقم در سال ۹۷ به تعداد ۱۴۱ نفر افزایش یافته و طبق مقایسه آماری ۲۳ درصد رشد داشته که متناسب با برنامه ۵ ساله ستاد دیه کشور است.

وی افزود: تعداد زندانیان جرائم غیرعمد حاضر به خواب در زندان‌های سراسر استان نیز ۷۵ نفر است که هشت نفر به جرم تصادف و قتل شبه عمد، ۴۳ نفر به جرم مهریه و نفقه و ۲۴ نفر به جرم محکومیت مالی تحمل حبس می‌کنند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان بیان کرد: مردم می توانند با واریز کمک های خود به شماره حساب های ۳۲۳۲۳۳۳۳۱۳ نزد بانک ملت، شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۳۶۳۵ بانک ملت، شماره حساب ۲۵۱۷۳۴۶۲۹۵ بانک تجارت و شماره کارت بانک رفاه کارگران ۳۱۲۳۵۵۵۴ به نام ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان در کار خداپسندانه آزادی زندانیان جرائم غیر مشارکت کنند.

انتهای پیام

captcha