ثبت 30 وقف جدید در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3827838
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

ثبت 30 وقف جدید در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 30 وقف جدید در سطح استان به ثبت رسیده که 13 مورد آن منفعتی و دارای درآمد است.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 30 وقف جدید در سطح استان به ثبت رسیده که 13 مورد آن منفعتی و دارای درآمد است.

وی با اظهار تأسف از اینکه نیت موقوفات متناسب با نیاز روز جامعه نیست، افزود: این نهاد برای سوق دادن موقوفات جدید به سمت نیازهای جامعه، راه اندازی مراکز مشاوره وقف جدید، انجمن یاوران وقف و نشست‌های تخصصی وقف را در برنامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: جامعه امروز نیازمند وقف‌هایی متناسب با نیاز روز است که در این خصوص از اصحاب رسانه می‌خواهیم که به یاری اوقاف آمده و نیات واقفان را طبق نیاز روز جهت‌دهی کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه بیشتر موقوفات در راستای مساجد و حسینیه‌ها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم شاهد آثار و برکات وقف در اجتماع باشیم، باید کمک کرد وقف‌هایی که صورت می‌گیرد، مطابق با نیاز جامعه باشد، در این‌صورت خواهیم دید که چگونه وقف می‌تواند موجب تحقق عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی شود.

مؤمنی‌مقدم افزود: وقف یکی از سنت‌های حسنه دین اسلام است که برای جبران نیازمندی‌های جامعه توسط واقفین خیّر انجام می‌شود و هر کس می‌تواند به نسبت دارایی خود، در این سنت حسنه شریک باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان عنوان کرد: اصحاب رسانه می‌توانند با اختصاص دادن یک ستون از روزنامه یا یک کادر از سایت خبرگزاری خود به وقف، به‌عنوان یاور وقف عمل کرده و در ترویج این سنت حسنه که از آن به‌عنوان صدقه جاریه یاد می‌شود، مؤثر واقع شوند.

انتهای پیام

captcha