حمایت حامی ایرانی مقیم خارج کشور از ۴۰۸ یتیم نیکشهری
کد خبر: 3829018
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

حمایت حامی ایرانی مقیم خارج کشور از ۴۰۸ یتیم نیکشهری

گروه اجتماعی ــ رئیس کمیته امداد شهرستان نیکشهر گفت: یک حامی ایرانی مقیم آمریکا حمایت از ۴۰۸ فرزند یتیم تحت حمایت کمیته امداد در شهرستان نیکشهر را بر عهده گرفت.

عبدالناصر ریگی، رئیس کمیته امداد شهرستان نیکشهر‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: یک حامی ایرانی مقیم آمریکا حمایت از ۴۰۸ فرزند یتیم تحت حمایت کمیته امداد در شهرستان نیکشهر را بر عهده گرفت.

وی با بیان اینکه این حمایت در جریان بازدید حامی نیک‌اندیش از مناطق محروم این شهرستان صورت گرفت، افزود: در این رابطه با هماهنگی کمیته امداد امام(ره)، حامی نیکوکار از محل سکونت ایتام موردنظر بازدید و نسبت به رفع مشکلات آن‌ها از قبیل تهیه کولر آبی و ۵۰ سبد غذایی نیز اقدام کرده است.

رئیس کمیته امداد نیکشهر ادامه داد: طرح اکرام ایتام به‌منظور حمایت معنوی از ایتام و کودکانی که به دلایل مختلف از نعمت پدر محروم هستند و برای ادامه زندگی نیاز به حمایت مادی و معنوی دارند، اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی اقدام می‌کنند. حامی به‌صورت ماهیانه مبلغ تعهد شده خود را به شماره حساب کمیته امداد محل سکونت یتیم با شناسه واریز مختص یتیم واریز می‌کند.

ریگی افزود: این نهاد در طول سال از طریق ارتباط با خیران و حامیان، جلسات شورای اداری، همایش‌ها، سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه، ارتباط با ادارات، نهادها، مؤسسات خیریه و دستگاه‌های اجرایی برای ثبت نام حامی جدید در طرح اکرام و محسنین کمیته امداد شهرستان نیکشهر اقدام می‌کند.

وی اظهار کرد: حمایت‌های حامیان نیکوکار شامل پرداخت کمک هزینه تحصیلی، هزینه سفرهای زیارتی، کمک هزینه فرهنگی، بهداشت و درمان، امکانات ضروری زندگی و اسباب بازی می‌شود.

رئیس کمیته امداد نیکشهر عنوان کرد: در حال حاضر ۸۲۵ کودک یتیم شهرستان نیکشهر از حمایت‌های مادی و معنوی ۴۱۶ حامی فعال نیکوکار بهره‌مند هستند.

انتهای پیام

captcha