عشق پوشالی نخستین پیامد ازدواج به سبک غربی است
کد خبر: 3832221
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

عشق پوشالی نخستین پیامد ازدواج به سبک غربی است

گروه اجتماعی ــ امام‌جمعه نیکشهر گفت: ازدواج در غرب این‌گونه است که دوطرف، تمام عمر هوسرانی کرده‌اند و وقتی که همه محبت و هیجان خود را صرف کرده‌اند، به سراغ تشکیل خانواده می‌روند؛ نخستین پیامد این‌گونه ازدواج‌ها، محبت مصنوعی، دروغی و تحمیلی است.

حجت‌الاسلام احمد لطفیان‌سرگزی، امام‌جمعه نیکشهر، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: یکی از دستورات باارزش و مهم اسلام که نشان می‌دهد این دین کاملاً مطابق با فطرت و نیازهای انسان است، امر به ازدواج است؛ در هیچ دینی تا این اندازه به ازدواج و تشکیل خانواده بها داده نشده است.

وی ادامه داد: رسول خدا(ص) می‌فرماید «ازدواج سنت و آیین من است و هر که به سنت من پشت کند، از من نیست» بنابراین کسی که امکان ازدواج برایش فراهم باشد و از آن روی برگرداند، به سنت رسول‌الله(ص) بی‌اعتنایی کرده و این خود زمینه‌ساز سرکشی و سرپیچی از سایر سنت‌های نبوی و انحراف از دین است.

امام‌جمعه نیکشهر بیان کرد: ازدواج علاوه بر آن‌که موجب بقای نسل می‌شود، آثار فردی و اجتماعی بسیاری دارد؛ از جمله این‌که انسان را به آرامش و تعادل روحی و جسمی می‌رساند، سلامت اخلاقی جامعه را تضمین می‌کند و حس محبت کردن و مورد محبت قرار گرفتن افراد را اقناع می‌کند.

وی افزود: یکی از دام‌های شیطان، مسئله غریزه جنسی است؛ این غریزه می‌تواند هر انسانی را از صراط مستقیم منحرف کند و به هلاکت بکشاند، به همین دلیل در روایات آمده است که هرکس ازدواج کند، نصف دینش کامل شده، چون اگر آتش غریزه جنسی از مسیر صحیح آن مهار نشود، دین انسان را از بین می‌برد.

لطفیان‌سرگزی اظهار کرد: در ازدواج اسلامی، هدف اجرای سنت رسول‌الله(ص)، جلوگیری از معصیت و رسیدن به آرامش است و مواردی همچون اخلاق، عفاف و دین‌دار بودن، ملاک انتخاب همسر است، چنین انتخابی آرامش و سعادت زوجین را به همراه دارد.

وی ادامه داد: ازدواج در غرب این‌گونه است که دو طرف، تمام عمر هوسرانی کرده‌اند و وقتی که همه محبت و هیجان خود را صرف کرده‌اند، به سراغ تشکیل خانواده می‌روند؛ نخستین پیامد این گونه ازدواج، محبت مصنوعی، دروغی و تحمیلی است.

این مدرس حوزه بیان کرد: وقتی ازدواج در جامعه جایگاهی نداشته و آزادی جنسی و بی‌بندوباری رایج باشد، بنیان خانواده متزلزل خواهد بود، آمار طلاق بالا، آمار خشونت‌ بالا و ناهنجاری‌های اجتماعی بی‌شمار خواهد بود.

امام‌جمعه نیکشهر در ادامه بر ازدواج آسان تأکید کرد و افزود: امروزه مهریه‌ها و جهیزیه‌های سنگین برای امر مقدس ازدواج در نظر گرفته می‌شود که این‌ها موانعی برای اقدام به ازدواج جوانان است و باعث ازدیاد فحشا و منکر در جامعه می‌شود.

انتهای پیام

captcha