ضرورت ارائه مبانی برگرفته از قرآن به جهانیان
کد خبر: 3833218
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
در دیدار رایزن فرهنگی ایران با نویسنده تونسی تأکید شد؛

ضرورت ارائه مبانی برگرفته از قرآن به جهانیان

گروه بین‌الملل ــ در دیدار رایزن فرهنگی ایران در تونس با «الطاهر بی سالمه»، نویسنده و متفکر تونسی، بر ضرورت ارائه مبانی صحيح اسلام و برگرفته از قرآن کریم به جهانیان تأکید شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ به منظور تقویت روابط رایزنی فرهنگی ایران با اساتید دانشگاه و نویسندگان تونسی و در راستای توسعه همکاری‌های علمی بین دو کشور، میثم فراهانی، رایزن فرهنگی ایران در تونس، 14 مردادماه، با الطاهر بی سالمه، نویسنده و متفکر تونسی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

الطاهر بی سالمه با اشاره به انتشار کتاب «محمد الخضر حسین؛ النص القرآنی فی فکره الاصلاحی» و توزیع آن در برخی از مراکز علمی و انتشاراتی جمهوری اسلامی ایران، از انتشار کتاب جدید خود با عنوان «التوافق الفکری بین الخمینی و الخضر حسین» خبر داد.

این نویسنده تونسی ضمن تبیین و توضیح فصل‌های مختلف کتاب «التوافق الفکری بین الخمینی و الخضر حسین»، به ضرورت انتشار آن در زمان حاضر اشاره کرد و تلاش‌های امام خمينی(ه) و خضر حسين را در راستای ارائه تصويری روشن از اسلام و نيز مضرات تفرقه میان مسلمانان را حاكی از شناخت عميق آنان نسبت به مبانی صحيح اسلام و برگرفته از قرآن كريم دانست.

فراهانی گفت: جهان اسلام در شرایط کنونی با تصاویر متعددی از اسلام روبروست که متأسفانه حاصل تفسیر غلط و همراه با تعصب برخی متفکران اسلامی و دارای تضاد جدی با مبانی اصیل اسلام است.

وی ظهور گروه تروریستی داعش را که به نام اسلام و قرآن، دست به اعمال وحشیانه و ضد انسانی در جهان می‌زنند، حاصل این نگاه و تعصب جاهلانه دانست و تأکید کرد: یکی از وظایف علما و متفکران اسلامی معرفی چهره واقعی این گروه و اصول غیرصحیح آنان است.

رایزن فرهنگی کشورمان در تونس، سیره و سنت پیامبر(ص) را مبنایی حقیقی برای معرفی اسلام و تعریف صحیح اصول آن دانست و بیان کرد: مرجعیت علمی اهل بیت(ع) و سیره عملی آنان در برخورد با پیروان دیگر مذاهب، الگویی مناسب برای اتحاد مسلمانان و نیز حلقه مشترک تعاملات مذهبی است و امام خمینی(ره) به عنوان منادی وحدت در قرن حاضر با تأسی به قرآن کریم و سیره و سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) با صدور فتاوای تاریخی در جهت اتحاد مسلمین و دوری از تفرقه و تحقق امت واحده گام‌های مؤثر و بی‌بدیلی برداشتند.

انتهای پیام

captcha