امروز هراس دشمنان از اتحاد علما و مردم است
کد خبر: 3833357
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

امروز هراس دشمنان از اتحاد علما و مردم است

گروه شهرستان‌ها ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: اگر مدل جامعه براساس نظام ولایی پیاده‌سازی و اجرایی ثابت و پایدار شود، مشکلات و مسائل جامعه قابل حل خواهد بود و امروز هراس دشمنان از اتحاد علما و مردم است.

امروز هراس دشمنان از اتحاد علما و مردم است

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست مشترک علمای اهل سنت و تشیع تایباد که امروز در محل اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که امروز بیم و هراس دشمنان را زیاد کرده وحدت بین مذاهب اسلامی است، هرچه این وحدت منسجم‌تر و استوارتر باشد، توطئه‌های دشمنان بی‌نتیجه خواهد بود.

وی افزود: در این راستا اگر گفتار و خلق و خوی افراد قرآنی شود و براساس آموزه‌های کتاب آسمانی مشترکات بین مذاهب در نظر گرفته و به آن عمل شود، هیچگاه اتحاد از بین نخواهد رفت در این میان دشمن تشیع و تسنن هم مشترک است و استکبار جهانی با هدف نابودی اسلام گام بر می‌دارد.

صاحبقرانی تصریح کرد: از زمان‌های قدیم شهرستان مرزی تایباد به مهد وحدت شهره بوده و تا امروز بر همین اصل پایدار است برای اثبات و پایداری این مهم باید علمای اهل سنت و تشیع تلاش کنند تا تمام مراسم‌های ملی و مذهبی را به صورت منسجم و محوری برگزار کنند، تا دشمن بهانه‌ای برای تفرقه‌اندازی پیدا نکند.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی با محوریت وحدت، تنها به هفته وحدت خلاصه نمی‌شود، گفت: لازم است در تمام سال مسلمانان کنار یکدیگر با بالا نگه داشتن پرچم «لااله الاالله» دشمنان را محکوم کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: اسلام یک دین تک بعدی نیست، بلکه در آیات و روایات نسبت به مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و مذهبی دستورالعمل و راهکارهای عملی ارائه شده است. بهترین مدل که از ابتدای انقلاب به دنبال تحقق آن بوده‌ایم، اداره جامعه توسط مردم و این مهم با موضوع مسجد و امام محله و فعالان مسجدی قابل تحقق است.

تایباد؛ نماد وحدت و همبستگی

در ادامه فرماندار شهرستان تایباد نیز در این مراسم طی سخنانی مطرح کرد: باید با تلاش علما و روحانیون وحدت بین تشیع و تسنن که سالهاست شهره و آوازه این شهرستان مرزی را در جهان بلند کرده ثابت و پایدار شود.

محسن سیاح افزود: هدف از حضور و مداخله دشمنان نظام مقدس اسلامی، تثبیت و تداوم اختلاف بین مسلمانان است. یکی از اقدامات موثر انقلاب اسلامی برای حفظ این وحدت بکارگیری برادران اهل سنت در تمام امور اجرایی کشور بوده و در یک مقایسه با قبل از انقلاب این مهم ثابت می‌شود، همانگونه که نماینده مردم همین شهرستان تلفیقی در مجلس شورای اسلامی اهل سنت است.

هر جامعه بر پایه سه قدرت مستحکم شده است
حجت الاسلام والمسلمین حسین ملکی ابرده، امام جمعه شهرستان تایباد گفت: هر جامعه‌ای بر پایه سه اصل اقتدار علمی، اقتصادی، نظامی و دفاعی استوار شده و لازم است کشور در این سه عرصه پیشگام باشد. پیش نیاز این پیشرفت تفکر و اقدام جهادی است.

وی افزود: عقلانیت و بصیرت بر ما حکم می‌کند که همه مذاهب با هم متحد و منسجم شوند و اجازه ندهند هر کسی در هر لباسی به این وحدت ضربه وارد کند، گفتمان زورگویی و سلطه، نخ‌نما و ضعیف است.

وی بیان کرد: امروز دیگر دنیا بیدار شده و پایه و اساس بیداری انقلاب اسلامی ولایت فقیه است و باعث می‌شود بین مردم و اعتقادات دینی ارتباط قوی برقرار شود.

دشمنان برای تفرقه بین مسلمانان هزینه کرده‌اند
در ادامه این نشست مولانا غلام‌نبی توکلی امام جمعه اهل‌سنت تایباد گفت: دشمنان برای تضعیف این نظام و ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی هزینه کرده‌اند و علت شکست آن‌ها اتمام بودجه است و با توجه به جنگ‌هایی که طراحی کرده‌اند دیگر سرمایه ندارند.

وی افرود: سال‌هاست مردم تشیع و تسنن این شهرستان مرزی با اتحاد و انسجام کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و خود را عضو یک خانواده می‌دانند.

امام جمعه اهل‌سنت تایباد اظهار کرد: این شهرستان با وجود اینکه در همجواری کشور افغانستان که به بیشتر تندروها و گروه‌های معاند را دارد، قرار گرفته است اما مرزنشینان آن هیچگاه اجازه دخالت و ایجاد تفرقه را به دشمنان نداده‌اند.

خطیب جمعه اهل سنت تایباد مطرح کرد: از سالیان دور مردم اهل‌سنت و تشیع این شهرستان در تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی کنار یکدیگر بوده و برای رفع مشکلات موجود در منطقه با اتحاد و انسجام تصمیم‌گیری کرده‌اند.

غبارروبی مزار شهدای گمنام، دیدار با ائمه جمعه تسنن و تشیع، دیدار با فرماندار، نشست با علما و مسئولان قرآنی اهل‌سنت و شیعه، دیدار با مرزبانان مستقر در پاسگاه‌های مرزی و برگزاری جلسه با مرزبانان از مهمترین برنامه‌های سفر یک روزه مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به شهرستان تایباد بود.

انتهای پیام

captcha