خدمت‌رسانی به ۵۵ هزار زائر پاکستانی در سیستان‌و‌بلوچستان
کد خبر: 3840912
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

خدمت‌رسانی به ۵۵ هزار زائر پاکستانی در سیستان‌و‌بلوچستان

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۵ هزار زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد استان شده و از خدمات بهداشتی و درمانی گروه‌های سلامت بهره‌مند شدند.

سیدمحمد هاشمی‌شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 55 هزار زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد استان شده و از خدمات بهداشتی و درمانی گروه‌های سلامت بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه هفت هزار زائر از ابتدای ماه شهریور وارد استان شدند، افزود: هر ساله در ایام محرم و صفر، ورود زوار افزایش بیشتری پیدا می‌کند؛ پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع حدود 100 هزار نفر وارد استان شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: همزمان با ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، گروه‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پست مراقبت مرزی میرجاوه، خدمات سلامت به زائران ارائه می‌کنند به طوری‌که تمامی این زائران از نظر بیماری‌های واگیر مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته خدمات دندانپزشکی، آموزش‌های سلامت و مشاوره به زبان اردو، برنامه‌های سلامت محیط و بیماری‌های واگیر برای زوار در حال ارائه است.

هاشمی‌شهری بیان کرد: همچنین زائران پاکستانی علاوه بر واکسیناسیون خوراکی فلج اطفال از نظر نظام مراقبت سندرومیک مورد معاینه و بیماریابی قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول گفت: گروه‌های اورژانس ۱۱۵ در کنار گروه‌های بهداشتی و درمانی به‌صورت شبانه‌روزی در مرز میرجاوه فعال هستند تا در صورت هر گونه مورد اورژانسی، بیماران را به بیمارستان تحت پوشش دانشگاه اعزام کنند.

خدمت‌رسانی به 55 هزار زائر پاکستانی در سیستان و بلوچستان

خدمت‌رسانی به 55 هزار زائر پاکستانی در سیستان و بلوچستان

انتهای پیام

captcha