مردم سیستان‌وبلوچستان ۵ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
کد خبر: 3842729
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

مردم سیستان‌وبلوچستان ۵ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) سیستان‌و‌بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مردم سراسر استان در مجموع مبلغ ۵۰ میلیارد و ۷۹۶ میلیون و ۳۶۱ هزار ریال زکات پرداخت کرده‌اند.

سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون مردم سراسر استان در مجموع مبلغ ۵۰ میلیارد و ۷۹۶ میلیون و ۳۶۱ هزار ریال زکات پرداخت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این زکات شامل واجب، مستحب، فطره عام و سادات، کفاره عمد و غیرعمد می‌شود، افزود: رقم برنامه ابلاغی ۱۲ ماهه بخش زکات در سیستان‌و‌بلوچستان ۱۰۴ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال بوده که تا‌کنون بیش از ۵۰ میلیارد ریال آن محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: زکات پرداختی در زمینه تهیه جهیزیه، امور درمانی، کمک هزینه تحصیلی، آزادی زندانیان، تعمیر و ساخت مسکن مددجویی، کمک معیشت و سایر نیازهای اساسی محرومان و نیازمندان هزینه می‌شود.

وی افزود: زکات که در قرآن کریم در کنار نماز روی آن تأکید شده، از مصادیق بارز صدقات است که به‌عنوان پشتوانه مالی برنامه‌های اجتماعی، در اصلاح ساختار جامعه و تطهیر زندگی، تزکیه نفوس و تألیف قلوب مردم، نقش بسزایی دارد.

عبادی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال شاهد بارش نزولات آسمانی و رحمت الهی بوده‌ایم و شرایط این استان تغییر کرده، امید است محرومان و نیازمندان را با پرداخت زکات حمایت کنیم.

انتهای پیام

captcha