برگزاری ۴ دوره تربیت معلم روخوانی قرآن در زابل
کد خبر: 3843007
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

برگزاری ۴ دوره تربیت معلم روخوانی قرآن در زابل

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل گفت: از ابتدای تابستان امسال، ۴ دوره تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم از سوی دارالقرآن کشور در منطقه سیستان درحال برگزاری است.

حجت‌الاسلام محسن عارفی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌و‌بلوچستان، گفت: تابستان امسال، 4 دوره تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم از سوی دارالقرآن کشور در منطقه سیستان در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: این دوره‌ها از ابتدای فصل تابستان آغاز شده و به‌مدت 6 ماه ادامه خواهد داشت. همچنین در این دوره‌ها 77 شرکت‌کننده شامل 10 آقا و 67 بانو حضور دارند.

رئیس تبلیغات اسلامی زابل افزود: این دوره‌های تربیت معلم روخوانی قرآن ویژه معلمان تجربی با سابقه تدریس بالای 8 سال است که دو کلاس آن حضوری و دو کلاس به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این دوره‌ها 7 منبع آموزشی تدریس می‌شود که شامل آموزش روش کارورزی به‌صورت بخش‌خوانی و کلمه‌خوانی، حلیة‌القرآن سطح یک، کاربرد مهارت‌های تدریس و روانشناسی در آموزش قرآن، آیین دانشوری (اخلاق معلمی)، آشنایی با رسم و ضبط قرآن کریم، احکام عمومی و قرآنی و نیز آشنایی با علوم قرآنی می‌شود.

عارفی با بیان اینکه ارزش دوره‌ها 128 ساعت آموزش است، افزود: شرکت‌کنندگان در صورت کسب امتیاز لازم در آزمون پایانی، گواهینامه معتبر آموزشی از سوی دارالقرآن کشور دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

captcha