برخورد بدون تبعیض با مفاسد؛ وظیفه دستگاه قضایی در نبرد اقتصادی
کد خبر: 3843383
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
محسنی‌اژه‌ای تأکید کرد:

برخورد بدون تبعیض با مفاسد؛ وظیفه دستگاه قضایی در نبرد اقتصادی

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه امروز دشمنان انقلاب برای به زانو درآوردن نظام اسلامی، انواع فشارهای اقتصادی را تحمیل می‌کنند، افزود:‌ در این شرایط، وظیفه دستگاه قضایی، حمایت از تولید، پشتیبانی از صاحبان صنعت و برخورد قاطعانه با مخلان اقتصادی کشور است.

حمایت از تولید؛ وظیفه دستگاه قضایی در نبرد اقتصادیبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه، روز گذشته، 28 شهریورماه در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری استان، گفت: امروز ملت ایران در اوج عزت، شرافت و اقتدار زندگی می‌کنند و این از برکات انقلاب و نظام اسلامی است.

وی افزود: در نظامی که با عنوان جمهوری اسلامی در آن زندگی می‌کنیم، رسالت مهمی داریم که همان مأموریت‌های تربیتی و اسلامی است و برای تثبیت آن خون هزاران شهید ریخته شده و ما باید پاسدار خون این شهدا باشیم، چراکه در صورت بی‌توجهی به این رسالت، مجرمان در حوزه‌های مختلف بدون اینکه تربیت شوند، از مجموعه‌های قضائی متنفر شده و مسئله‌دار از این سیستم خارج خواهند شد.

معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: قوه قضائیه در عین حال که برای امنیت و آسایش مردم تلاش می‌کند، با کسانی که امنیت و آسایش مردم را به مخاطره می‌اندازند، مقابله خواهد کرد.

وی بیان کرد: امروز دشمنان انقلاب برای به زانو درآوردن نظام اسلامی، انواع فشارهای اقتصادی را تحمیل می‌کنند؛ در این شرایط، وظیفه دستگاه قضایی، حمایت از تولید، پشتیبانی از صاحبان صنعت و برخورد قاطعانه با مخلان اقتصادی کشور است.

محسنی‌اژه‌ای بیان کرد: یکی از درخواست‌های جدی مردم، رسیدگی سریع به پرونده است، اما به لحاظ حجم کار نیروی اداری و نیروی قضایی رسیدگی‌ها طول می‌کشد و امکان‌پذیر نیست؛ در این میان یکی از راه‌ها این است که حتی‌المقدور از طریق صلح و سازش و میانجیگری از ورود پرونده به دستگاه قضایی خودداری کنیم.

وی در ادامه خطاب به رئیس جدید دادگستری استان گفت: ارتباط و تعامل با عموم مردم، استفاده از ظرفیت‌های استان برای پیشگیری و کاهش ورود پرونده به قوه قضائیه، تلاش برای تقویت نقاط پیشرفت و از بین بردن نقاط ضعف موجود در مجموعه را در دستور قرار دهند.

این مقام مسئول اظهار کرد: وظیفه دستگاه قضایی، برخورد بدون تبعیض با مفاسد است؛ این برخورد باید چنان قاطعانه باشد که هیچکس جسارت نکند به فساد روی آورده و جامعه را به تباهی بکشاند.

در این مراسم حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا که پیش از این در استان گیلان مشغول به خدمت بوده است، به عنوان رئیس‌کل جدید دادگستری سیستان و بلوچستان معرفی شد.

انتهای پیام

captcha