اربعین؛ رسم آزادگی و مقاومت
کد خبر: 3850886
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

اربعین؛ رسم آزادگی و مقاومت

گروه معارف- امروز پس از 1400 سال آنهایی که در مکتب سرخ حسینی و مکتب سبز مهدوی نهال اعتقادات خود را به درخت تناوری تبدیل کردند از گلدسته‌های تاریخ صدای دادخواهی حسین(ع) را می شنوند و جان در پای عشق می گذارند تا پیام مودت و دوستی اهل بیت(ع) را به تمام جهان مخابره کنند.

اربعین؛ رسم آزادگی و مقاومت

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، «حب الحسین یجمعنا» شعار وحدت زائران اربعین است که آنها را از سراسر دنیا به میعادگاه عشق حسین (ع)کشانده است. اربعین روزی است که عاشقان از هر دین، پرچم و رنگ و نژادی به هم می رسند و پیام وحدت دنیای اسلام را به سراسر جهان مخابره می‌کنند چرا که روح شیعه روح کربلایی است. اینک چهل روز از حادثه عظیم عاشورا می گذرد و خاندان عصمت و طهارت سوگوار این مصیبت جانگداز هستند.
و اما بر زینب چه گذشت در سرزمین پرآشوب کربلا؟ درصحرای نینوا که پرچم بر دوش حسین(ع) بود پرچم دادخواهی حسین(ع) به دست‌های حیدری زینب(س) سپرده شد تا پاسدار خون آفتاب باشد. او که زینب بود و زینت پدر ‌و دربارگاه یزید‌ با کلامش آتشی در خرمن یزیدیان افکند.‌ و زینب عقیله العرب پیام رسان جهانی می‌شود تا صدای حسین (ع) در فراسوی تاریخ به فراموشی سپرده نشود چرا که خون حسین (ع)همچنان در بستر زمان می جوشد.
اینک چهل روز از خطابه های غرای زینب (س)می گذرد، خطابه هایی که کاخ یزیدیان را در هم می کوبید، چهل روز از خطابه‌هایی که حدیث خون و پیروزی سر می داد می گذرد.
حالا پس از قرن‌ها صدای زینب پیام رسان حماسه عظیم عاشورا در فراسوی زمان پیچیده است. او که پاسدار مکتب حسین (ع) بود امروز با اسرای کربلا بر سر بارگاه برادر حاضر شده است.
چهل روز از نمازهای نشسته زینب گذشت و زخم هایی که بر دل او زدند و آنها را خارجی نامیدند تا داغ دل خاندان عصمت را تازه کنند.
زینب (س) در جغرافیای جهان اسلام خطبه خواند تا تاریخ ثبت کند شیرزن دشت کربلا در دفاع از ولایت و گوش به فرمان امام زمان خود چه غمنامه ای سروده است.
حالا زینب مانده است و رسالت عظیمی که بر دوش او بود و چه زیبا عقیله العرب چهل منزل به منزل و کاروان به کاروان پیش رفت و پیام جوش و خروش خون حسین(ع) را به جهانیان رساند و اینک پس از قرنها این خون سلاله پاک دردانه نبی است که در رگهای شیعیان و تمام آزادگان جهان می جوشد و آنها را از سراسر جهان به سرزمین کربلا می کشاند تا در چنین روزی پیام آزادگی و استواری حسین بن علی را به تمام جهان مخابره کنند.
اربعین فرا رسیده است تا یادمان نرود پیام حق و باطل همچنان پابرجاست. اربعین فرا رسیده است تا یادمان نرود عاشورا همچنان در جغرافیای جهان حک شده است و تاریخ شهادت می دهد که حماسه عظیم عاشورا در جان و دل وجدان های بیدار در سراسر دنیا ادامه پیدا می کند.
اربعین فرا رسیده است که بگوید همیشه نبرد حسینیان روزگار علیه یزیدیان زمانه تداوم دارد.
اربعین فرا رسیده است تا شیعیان پاکدل و وارسته با اشک وضوی عشق بگیرند و با صفای دل های غم زده عشق به مولا و سرور آزادگان جهان را تقویت کنند.
اربعین فرا رسیده است همراه با لشگر پیروز و پرافنخار وارثان خون خدا که همچون کاروانی از خورشید در میدان شب تار و سیه که انتقام گیران خون سرخ حسینی باشند.
اربعین کتاب قطور حماسه است که در فراسوی زمان هرگز رنگ کهنگی نمی‌گیرد. سیاهی و تیرگی در حماسه عاشورا و اربعین جایی ندارد. گذرثانیه‌ها، زمان و حادثه‌های این روزگار نمی تواند برگی از دفتر این حادثه عظیم خلقت را به فراموشی بسپارند.
اینک پس از قرن ها صدای دادخواهی خون خدا جهان را به لرزه درآورده است و عشق و دلدادگی، دلدادگان حسینی از سراسر جهان دل در گرو معشوق بسته‌اند و هرسال با پای پیاده به زیارت سرور آزادگان جهان می‌روند.
هرچند در ابتدا فقط عشق بود و علاقه اما اینک این پاهای پیاده هر سال اجتماع عظیم انسانی را در اربعین گرد هم می‌آورند. پیاده روی اربعین حسینی نه با پای جسم بلکه با پای دل خیل عظیم مشتاقان را راهی کوی دوست می کند. و حالا که اربعین میعادگاه شیعیان شده است آزادگان جهان که دل در گرو محبت حسین(ع) دارند با تحمل سختی‌ها و رنج‌ها بار سفر بر دوش می کشند و منزل به منزل گام بر می دارند تا پیام همدلی اجتماع عظیم عاشوراییان را در دنیا طنین انداز کنند.

انتهای پیام
captcha