تلاش در حوزه آموزش، سرمایه‌گذاری برای آینده است
کد خبر: 3851098
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

تلاش در حوزه آموزش، سرمایه‌گذاری برای آینده است

گروه اجتماعی ــ استاندار سیستان‌و‌بلوچستان گفت: تلاش امروز در حوزه آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری برای آینده است؛ هرچه امروز بیشتر در این حوزه تلاش کنیم و کمیت و کیفیت خدمات را افزایش دهیم، آینده جامعه ما بیشتر تضمین خواهد شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، احمدعلی موهبتی، استاندار امروز، 28 مهرماه در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش استان گفت: در حوزه آموزش و پرورش، طی این سال‌ها با دو مشکل مواجه بودیم که یکی کمبود معلم و دیگری کمبود فضای آموزشی است؛ این مشکلات تا حدودی رفع شده، اما همچنان با شرایط مطلوب فاصله داریم.

وی ادامه داد: توجه به کمیت و کیفیت فضاهای آموزشی و همچنین استانداردسازی مدارس موجود، باید به‌صورت جدی مدنظر مسئولان آموزش و پرورش قرار داشته باشد، زیرا فرزندان این استان حق دارند در یک فضای آموزشی استاندارد تحصیل علم کنند.

استاندار اظهار کرد: تلاش امروز در حوزه آموزش و پرورش، سرمایه‌گذاری برای آینده است؛ هرچه امروز بیشتر در این حوزه تلاش کنیم و کمیت و کیفیت خدمات را افزایش دهیم، آینده جامعه ما بیشتر تضمین خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر کیفیت فضای آموزشی و شرایط تحصیل، کیفیت آموزش‌ها نیز نباید مورد غفلت واقع شود؛ خروجی آموزش و پرورش ما باید نیروی تحصیل کرده و با سواد و متخصص باشد.

موهبتی عنوان کرد: جذب کودکان بازمانده از تحصیل استان، نیاز به فضای آموزشی و نیروی انسانی لازم جهت تدریس را دوچندان می‌کند. باید برای جبران کمبود نیروی انسانی، از ظرفیت معلمان حق‌التدریسی، سرباز معلم و بازنشستگان استفاده کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر قریب به 16 هزار معلم کمبود داریم که امیدواریم از طریق برگزاری آزمون دانشگاه فرهنگیان و جذب معلم از میان تحصیل‌کرده‌های بومی استان، این نیاز تا حدودی رفع شود.

نماینده عالی دولت در استان گفت: در سال‌های اخیر رتبه‌های دانش‌آموزان استان در کنکور بهبود یافته و تلاش دبیران و مسئولان در این خصوص قابل قبول بوده، اما هنوز با حد مطلوب فاصله زیادی داریم.

انتهای پیام
captcha