ایجاد جذابیت‌های آموزش قرآن با طرح «آلاء»
کد خبر: 3851469
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

ایجاد جذابیت‌های آموزش قرآن با طرح «آلاء»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ دارالقرآن اهل بیت(ع)، دوره‌های آموزش قرآن کریم را در قالب طرح آلاء برای علاقه‌مندان برگزار کرده است.

به گزارش ایکنا؛ دارالقرآن اهل‌ بیت(ع) خمینی‌شهر در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و جذب جوانان و نوجوانان به معارف این کتاب آسمانی، اقدام به اجرای طرح‌‌هایی کرده است.

بنابراین گزارش، دارالقرآن اهل بیت(ع) در سال گذشته، طرح «طاها» را با هدف استعدادیابی نوجوانان در زمینه قرائت قرآن کریم اجرا کرد که با استقبال خوبی همراه شد و تعداد 1500 قرآن‌پژوه علاقه‌مند در هشت رشته جذب شدند. اجرای این طرح انگیزه‌ای ایجاد کرد که دیگر طرح‌ها هم از سوی این مرکز کلید بخورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا باقری، مدیر دارالقرآن اهل بیت(ع) گفت: این مرکز تاکنون موفق شده است، طرح‌های بسیاری را به منظور ایجاد انگیزه و کشف استعداد در میان نوجوانان برگزار کند که بازخورد خوبی داشته است. یکی از این طرح‌ها، طرح «رضوان» است که در تابستان با هدف سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت نوجوانان به همراه آموزش قرآن اجرا و از استقبال سه هزار نفری برخوردار شد.

مؤسسه قرآنی اهل بیت(ع)، برای ترم پاییز نیز طرح «آلاء» را ویژه آقایان و بانوان همه مقاطع سنی برگزار کرده که کلاس‌های آموزشی این طرح شامل روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، تجوید، ترتیل، مداحی، لذت‌های قرآنی،حفظ، اذان، تواشیح و مداحی است.

این طرح که از ابتدای مهر ماه با شروع سال تحصیلی آغاز شده است، تلفیقی از دروس تقویتی و مباحث آموزشی است که تاکنون 800 داوطلب در این طرح شرکت کرده‌اند.

گفتنی است، کلاس‌های این مرکز در بلوار منتظری، نبش کوچه 86 برگزار وعلاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 03135105 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha