۸۰ درصد مردم سیستان‌وبلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند
کد خبر: 3852079
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵

۸۰ درصد مردم سیستان‌وبلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این رقم، ۸۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، رضا عباسی راینی، مدیرکل بیمه سلامت استان، امروز، یکم آبان‌ماه در نشست مشترک با مسئولان جهاددانشگاهی استان، گفت: توسعه نظام بیمه سلامت کشور یکی از مهمترین فرامین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و یکی از اهداف اصلی سازمان بیمه سلامت ایران است.

وی ادامه داد: با تشکیل این سازمان، یکی از بزرگترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور به عهده آن نهاده شده و زمینه تحقق اهداف بلندی چون عدالت محوری، ارتقاء سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان، رفع همپوشانی بیمه‌ای و بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در سراسر کشور فراهم شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: اداره کل بیمه سلامت استان توانسته نیاز بیمه‌ای تمامی مردم و اقشار کم درآمد جامعه را بر آورده کند و جایگاه واقعی خود را پیدا کرده، چرا که بیش از 80 درصد از جمیعت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود 2 میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان زیر پوشش بیمه سلامت هستند و پنج صندوق بیمه نیز در سطح استان فعال است.

راینی اظهار کرد: این تعداد بیمه شده در پنج صندوق شامل صندوق ایرانیان، کارکنان دولت، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی، صندوق روستاییان و عشایر به عنوان بزرگترین صندوق زیر پوشش هستند.

وی افزود: صندوق روستاییان و عشایر و بیمه سلامت همگانی دو صندوق پر جمعیت هستند که این دو صندوق حدود یک میلیون و 900 هزار نفر را به صورت رایگان از حق سرانه بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار داده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بیان کرد: در زمینه خدمات بیمه سلامت در بخش سرپایی، نظام 70 به 30 حاکم است، یعنی 30 درصد هزینه را مردم پرداخت می‌کنند و 70 درصد سهم دولت است و در این استان مجوزی صادر شده تا بیمه شدگان بیمه سلامت علاوه بر مؤسسات دولتی به مؤسسات خصوصی هم بتوانند مراجعه کنند.

این مقام مسئول افزود: همکاری‌های مشترک این اداره کل با جهاددانشگاهی در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی و تحقیقاتی وجود دارد که به طور جدی این مهم را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha