«برگزیده»؛ ماجرای موعودسازی جعلی در اسرائیل
کد خبر: 3855263
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۵

«برگزیده»؛ ماجرای موعودسازی جعلی در اسرائیل

گروه فرهنگی ــ ماجرای موعودسازی صهیون و منجی واقعی را باید در داستان عاشقانه و پر رمز و راز «برگزیده» بخوانی تا بدانی حقیقت چیست؛ این داستان روایت دختر پزشک و نخبه ایرانی در قلب حوادثِ طراحی شده صهیونیست‌هاست.

«برگزیده»؛ ماجرای موعودسازی صهیونیست در قلب اسرائیل!به گزارش ایکنا از قزوین، جهان امروز تشنه يك منجی است؛ در اکثر مكاتب بشری و اديان الهی به ظهور منجی بشارت داده شده است، روزی که آن منجی ظاهر شود، بشر را از رنج‌ها و غم‌ها نجات می‌دهد و ظلم و ستمی كه روزبه‌روز در حال گسترش است از بين خواهد رفت.

اهمیت وجود منجی آخرالزمان چنان پر رنگ است که منجی‌سازی در فرهنگ غرب و صهیونیسم بسیار رواج یافته و عاملین این جریان از طرق مختلف برای رسیدن به اهدافشان تلاش بسیار کرده‌اند. گاه در فیلم‌های هالیوودی، گاه در فضای مجازی و گاهی در بستر موعود سازی!

در این بین همه ما به‌عنوان یک منتظر وظیفه داریم تا با استفاده از توانمندی و ظرفیت خود برای مقابله با شبهات شوم آخرالزمانی، سره از ناسره را نشان داده و با روشنگری افکار عمومی به ویژه نسل جوان و نوجوانمان را در مسیر شناخت منجی حقیقیِ عالم بشریت آگاه کنیم.

«فاطمه سادات مقیمی» نویسنده جوان و دغدغه‌مندی است که قلم خویش را در این مسیر ضروری و پر فراز و نشیب به کار گرفته است، تا سهم کوچکی در روشن کردن اذهان عمومی داشته باشد.

وی که به قول خودش از ده‌سالگی اهل خط خطی‌های شاعرانه بوده، حدود چهارسال است در کارنامه‌ مجازی خود، داستان‌های کوتاه و بلند قابل تأملی را ارائه داده و در حال حاضر مشغول نگارش عاشقانه‌ای چند وجهی، با عنوان «برگزیده» است که به صورت آنلاین در فضای مجازی منتشر می‌شود.

در طول دو سالی که این قلم وی را دنبال کرده‌ام شاهد رمانی عاشقانه و کم‌نظیر، جذاب و پرکشش و البته پرهیجان بوده‌ام که سوای جنبه‌ سرگرمی‌اش اطلاعاتی ناب در مورد شناخت یهود، اسلام‌ و همینطور منجی حقیقی به مخاطب می‌دهد. عاشقانه‌ای پر رمز و راز و آکنده از عطر یاس و الرحمن که بوی خوش آن برای مخاطبین مختلفش، در فضای مجازی آکنده است.

اینک «ف.مقیمی»، نویسنده رمان برگزیده پاسخگوی سوالات ایکناست.

ایکنا: ضمن معرفی آثارتان بگویید از چه زمانی به عرصه نویسندگی در فضای مجازی قدم گذاشتید؟

مقیمی: فعالیت در فضای مجازی را با داستان‌های کوتاه شروع کردم و بعد از مدتی مشغول نوشتن اولین اثر بلند خود به نام «رهایی از شب» شدم. این داستان روایت عاشقانه‌ای از یک دختر راه گم کرده بود که در ماجرای این عشق، به جوهر وجود خودش می‌رسد و در مسیر هدایت قرار می‌گیرد. خوشبختانه این داستان در فضای مجازی بسیار مورد اقبال و استقبال اکثر مخاطبان از طیف‌های مختلف قرار گرفت.

بعد از مدتی فعالیت خود را با تأسیس یک کانال مجازی جدی‌تر از قبل ادامه دادم و بعد شروع به نگارش دومین اثر بلند خودم که عنوانش «به جان او» بود، شدم. این اثر روایت‌گر زندگی تلخ و شیرین مردی شد که معتاد به فیلم‌های پورن بود. در این قصه به چالش‌های زندگی این افراد و معضلات روحی و‌ روانی این گناه پرداخته شد و سعی کردم راهکارهای درمانی هم در خلال این داستان ارائه بدهم. که الحمدالله با بازتاب خوبی مواجه شد.

در حال حاضر نیز مشغول نگارش داستان سنگین و عاشقانهٔ «برگزیده» هستم. پروژه‌ای که هفت سال است کلید خورده و حدود دوسالِ پیش نگارشش آغاز شده و اگر خدا بخواهد تا پایان امسال تمام خواهد شد.

ایکنا: آثار شما بیشتر بر حول موضوعات دینی و اخلاقی است، چرا این فضا و قالب را برای نوشتن هدف‌گذاری کردید؟

مقیمی: هر نویسنده‌ای دربارهٔ چیزی می‌نویسد که به آن عقیده دارد و جزئی از دغدغه‌‌هایش است. به نظر من رسالت قلم به تصویر کشیدن اخلاقیات است و امیدوارم خداوند مرا یاری کند تا زمانی که اخلاق‌نویس هستم قلم‌دار این عرصه باشم.

ایکنا: شاید به جرأت بتوان گفت شاهکار نویسندگی شما رمان «برگزیده» است؛ این رمان در قالب روایتی جذاب موضوع توجه دین یهود به مفهوم موعود و تلاش صهیونیسم برای موعود سازی را مورد بررسی قرار داده است؛ چه عواملی موجب انتخاب این موضوع منحصر به فرد به عنوان سوژه نگارش رمان شما شد؟

مقیمی: برگزیده فقط یک داستان عاشقانه یا پژوهشی نیست. جرقه این طرح از هفت سال پیش در ذهنم زده شد آن هم زمانی که هیچ پیش‌زمینه‌ای نسبت به یهودیان صهیون نداشتم. من تنها چیزی که از صهیونیست‌ها می‌دانستم این بود که فلسطین به دست رژیم غاصب اسرائیل اشغال شده است!

آن زمان تصاویرِ این طرح از جلوی چشم‌هایم مانند یک فیلم سینمایی عبور کرد و تمام آرزویم نگارش این اثر شد، بنابراین تمام وقت خود را صرف تحقیق و پژوهش کردم تا این داستان را به بهترین شکل ممکن ارائه بدهم. گاهی فکر می‌کنم خداوند مقدر کرده که این اثر نوشته شود برای همین با قوت بسیار می‌نویسم.

ایکنا: در پس قسمت‌های مختلف این رمان شاهد ارائه اطلاعات کامل و خوبی درراستای یهودشناسی، اسلام‌شناسی و شناخت منجی آخرالزمان هستیم؛ آیا تیم تحقیقاتی برای این رمان دارید؟ اگر آری، آن‌ها چگونه شما را در این راه یاری می‌کنند؟

مقیمی: بله همین طور است زیرا برگزیده یک پروژهٔ سنگین تحقیقاتی است. به همین دلیل تلاش می‌کنم با مطالعه کتاب‌های مختلف که مرتبط با سوژه داستانم است اطلاعاتم را تکمیل کنم. اگر بخواهم به چند مورد از این کتاب‌ها اشاره کنم می‌توانم تورات، کتاب سیری در تورات و مقاله‌های موجود در این زمینه را مثال بزنم. علاوه بر مطالعه، تحقیقاتم را با افراد متخصص، صاحب نظر و مجرب در حوزه ادیان و زمینه‌های دیگر کامل کردم. افراد حاذقی که پیش از ارسال داستان به کانال آن را اول مطالعه و بعد نظرات نهایی خود را اعمال می‌کنند.

در این میان کمک‌های دوستان قلمدار و همسرم نیز بسیار حائز اهمیت است. به جرات می‌گویم اگر آن‌ها کنارم نبودند محال بود بتوانم برگزیده را به این مرحله برسانم.

ایکنا: چرا در ادیان مختلف موضوع وجود منجی و موعود آخرالزمان تا این میزان دارای اهمیت است؟

مقیمی: به نظرم میل به آمدن منجی، یک هدیهٔ امیدبخش است که خداوند به قلب بشریت اعطا کرده است، تا زمانی‌که ظلم و بی‌عدالتی در جهان حاکم باشد این میل نه تنها از بین نمی‌رود بلکه هر روز بیشتر از روز قبل می‌شود، کما اینکه می‌بینیم در همهٔ ادیان حتی بودا و زرتشت اعتقاد به موعود وجود دارد.

ایکنا: در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی شاهد منجی سازی هستیم، دلیل این اتفاق را چه می‌دانید؟

مقیمی: پشت صحنه این گونه فیلم‌ها قطعاً فکری نهفته است، در فیلم‌های هالیوودی سعی می‌شود دجال به جای موعود به مردم معرفی شود و‌ در این راه بسیار هم تلاش و‌ برنامه‌ریزی دارند.

ایکنا: برای آنکه بتوانیم امام زمان (عج) را به عنوان منجی واقعی بشریت به همه به‌ویژه نسل نوجوان و جوان معرفی کنیم، چه باید بکنیم؟

مقیمی: تا جایی‌که مطلع هستم در این زمینه کتاب‌های مذهبی و پژوهشی بسیاری نوشته شده اما سوال اینجاست چه میزان از اقشار مختلف و مردم عادی درصدد استفاده از این کتاب‌ها هستند؟ آیا خواندن مطالب ثقیل این کتاب‌ها و مستندها در حوصلهٔ همه افراد جامعه هست؟ اگر از من جواب این سوالات را بخواهند خواهم گفت قطعاً نه!

انصافاً در این مدت کدام کارگردان یا فیلمنامه نویس برای معرفی امام زمان(عج) یا آخرالزمان طرحی رقم زده؟ هیچ کس!

به نظرم جای یک فیلم داستانی قوی و رمان‌های جذاب در این فضا که پرداختن به آن برای همه انسان‌ها با همهٔ تفکرها جذاب باشد، ‌بسیار بسیار خالی است.

به واقع برای ما بچه شیعه‌ها باید این موضوع بسیار دردناک باشد که کاری در شان امام منتظر خود و برای نشان دادن موعود واقعی به دنیا نکرده‌ایم.

ایکنا: امروز با توجه به علاقه نوجوانان و جوانان به خواندن رمان، شاهد جولان بسیاری از رمان‌های هرز و فاقد ارزش و ‌محتوا در فضای مجازی هستیم، به نظر شما لزوم توجه نویسندگان ارزشی به نوشتن داستان و رمان‌های با محتوا به ویژه در حوزه امام شناسی چیست؟

مقیمی: این سوال شما داغی بزرگ است که دل بسیاری از دغدغه‌مندان را سوزانده! متأسفانه در شرایطی قرار داریم که اکثر رمان‌نویس‌های مذهبی فقط و فقط دنبال تولید اثر هستند آن هم بدون پیش‌زمینه فکری جدید و یا پرداختن به یکی از مسأله‌های مهم جامعه!

گاهی برخی از آثار آنقدر مباحث مهمی چون عشق یا حیا را پیش‌پا افتاده و ضعیف نشان می‌دهد که نوجوانی که عادت به خواندن عشق‌های هوس آلود و پورن دارد رغبتی نمی‌کند سمت این گونه آثار بیاد!

فکر می‌کنم نویسنده‌های مذهبی‌نویس‌ باید برای به کار بردن خلاقیت در آثارشان بیشتر تلاش کنند و از همه مهمتر سواد خود را در زمینه فنون نویسندگی ارتقاء دهند.

ایکنا: پاشنه آشیل نوشته‌های نویسندگان رمان‌های ارزشی را چه می‌دانید؟ پیشنهاد شما برای آن‌ها چیست؟

مقیمی: حس می‌کنم سواد فنی در حوزه نویسندگی بعضی از ارزشی‌نویس‌ها یک مقداری کم است و گاهی آن طور که باید از مسائل روز اطلاعات لازم را نداریم یا اگر داریم بینش و بصیرت کافی نداریم.

پیشنهاد من برای رفع چنین ضعفی این است که هم‌فکران من، خیلی صریح و مستقیم تعصبات و اعتقادات خود را در آثارشان بیان نکنند. این یک نقطه‌ضعف است که متأسفانه گاهی اوقات در برخی از آثارِ مذهبیِ مجازی مشاهده می‌کنم. بی‌شک تنها راه علاجش، مطالعه درست و نگاه روانشناسانه‌تر به مخاطب عام است.

ایکنا: با توجه به استقبال بالای مخاطبان از این داستان، آیا به فکر چاپ و یا نگارش فیلم‌نامه «برگزیده» هستید؟

مقیمی: فعلاً رسالت اصلی خودم را قلم زدن برای نسل نوجوان و‌ جوان در فضای مجازی می‌دانم از این رو به شدت درگیر تحقیق و نگارش این اثر هستم و تاکنون به‌طور جدی خودم را درگیر چاپ آثارم نکرده‌ام. فکر می‌کنم هر وقت خداوند مقدر کند اسباب نشر این آثار به بهترین نحو فراهم خواهد شد.

ایکنا: سخن آخر؟

مقیمی: سخن آخرم با مولای خودم است، دوست دارم خطاب به حضرت بگویم آقا جان، من در تلاشم به دستور ولی‌فقیه خود سربازی در جنگ نرم باشم، آیا می‌شود شما هم مرا به سربازی خود بپذیرید؟

انتهای پیام
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱۹
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۱۳:۵۴
0
0
من از خوانندگان رمان جذاب برگزیده هستم به جرات میتونم بگم عالی ترین و جذاب ترین رمان و داستانی هست که خوندم
و به افرادی که نخوندم از هر طیف و سلیقه ای پیشنهاد میدهم حتما این رمان و مطالعه کنن
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۷ - ۲۳:۴۴
0
0
خانم مقیمی عزیز سلام.
قلمتون پر قدرت
باید بگم از این مصاحبه لذت بردم و ازتون می خوام برای معرفی آثارتون بیشتر تلاش کنید و ما همچنان مشتاق کتاب یا فیلم برگزیده هستیم.
از همه دست اندرکاران این مصاحبه هم تشکر میکنم و هم می خوام تا هر کس میتونه قدمی برای چاپ و یا فیلم سازی از این اثر فوق‌العاده بر داره، کوتاهی نکنه و دست به کار شه.
گمنام
|
Germany
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۰۱:۵۶
0
0
سلام و عرض ادب...
من عضو کانال خانم مقیمی هستم... با اینکه تلگرام رو حذف کردم ولی بخاطره رمان های کانال نصب کردم...
خدا رو شاکرم که دراین فضای مجازی که همه برای دیده شدن حاضرن پا رو شرافت و اعتقادات خودشون بزارن... هنوزم کسانی هستن که پایبند به اصول انسانی... و بعد اصول وظیفه شناسی قلم به دست میگیرن و یه تنه جلوی لشکری از ادبیات سخیف می‌ایستن....


خلاصه دمتون گرم که هم بصیرت میدین... هم هیجان و هم آگاه سازی درمورد پیرامونمون....

در پناه امام زمان عج باشید‌..
گل یاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۰۳:۴۸
0
0
سلام و خسته نباشید.
رمان برگزیده بسیــار عالی هست.
من تمام اثار خانم مقیمی رو مطالعه کردم. برگزیده واقعا برگزیده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ - ۰۷:۳۹
0
0
سلام خانم مقیمی خداقوت
بی صبرانه منتظر چاپ برگزیده هستیم تا اونو به همه معرفی کنیم .
ان شاالله
captcha