وحدت، رمز امنیت و اقتدار سرزمین‌های اسلامی است
کد خبر: 3855432
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

وحدت، رمز امنیت و اقتدار سرزمین‌های اسلامی است

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زاهدان گفت: تنها راه رسیدن به اقتدار و امنیت سرزمین‌های اسلامی، وحدت است؛ دنیای اسلام با توجه به جمعیت، وسعت جغرافیایی و سرمایه‌های طبیعی که در اختیار دارند، چنانچه به وحدت برسند، هیچ ابرقدرتی توان مقابله با آن را نخواهد داشت.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه 17 آبان‌ماه، گفت: خداوند در آیه 21 سوره احزاب می‌فرماید «لقد كانَ لَكُم في رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ» یعنی به‌راستی که براى شما در سيره‌ رسول خدا الگو و سرمشقى نيكوست؛ بنابراین رفتار، کردار و سبک زندگی ایشان باید سرمشق قرار گیرد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در ادامه آیه آمده است «لِمَنْ كَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِیرًا» یعنی این الگو بودن برای کسانی است که به خدا و قیامت امید و ایمان داشته باشند و خداوند را فراوان یاد می‌کنند.

وی بیان کرد: تمام گرفتاری‌های امت مسلمان، دقیقاً نتیجه فاصله گرفتن از سبک زندگی و سیره نبوی است؛ پیغمبر اسلام(ص) امت مسلمان را به وحدت توصیه کردند و هرگاه مشاهده می‌کردند که مسلمانان با هم اتحاد دارند، به وجد آمده و آنان را تحسین می‌کردند.

محامی اظهار کرد: تنها راه رسیدن به اقتدار و امنیت سرزمین‌های اسلامی، وحدت است؛ دنیای اسلام با توجه به جمعیت، وسعت جغرافیایی و سرمایه‌های طبیعی که در اختیار دارند، چنانچه به وحدت برسند، هیچ ابرقدرتی توان مقابله با آن را نخواهد داشت.

وی افزود: دشمنان اسلام در طول تاریخ، همواره به‌دنبال ایجاد تفرقه و شکاف در امت مسلمان بودند، چراکه به قدرت نهفته آنان آگاه بودند؛ برافروختن جنگ و اختلاف میان شیعه و سنی، تنها و تنها به نفع دنیای کفر است.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: امروز لازم است تا همگان به یک وحدت پایدار و دائمی دست پیدا کنند؛ در شرایط کنونی وحدت تنها یک تاکتیک مختص شیعیان نیست بلکه می‌توان از آن به عنوان یک استراتژی لازم و ضروری برای همه جوامع اسلامی یاد کرد.

امام جمعه زاهدان در ادامه از حضور حماسی مردم شیعه و سنی استان در راهپیمایی 13 آبان قدردانی کرد و افزود: این حضور نشان داد که علی‌رغم تلاش بیگانگان برای دلسرد کردن نسل جوان از انقلاب، این نسل همچنان عاشق نظام و شهدا هستند و فریب خدعه‌های دشمن را نمی‌خورند.

انتهای پیام
captcha