۱۵۷ هزار خانوار سیستان‌وبلوچستانی تحت پوشش کمیته امداد
کد خبر: 3855640
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

۱۵۷ هزار خانوار سیستان‌وبلوچستانی تحت پوشش کمیته امداد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان گفت: در حال حاضر ۱۵۷ هزار خانوار در سطح استان زیر چتر حمایتی این نهاد قرار داشته و از خدمات مختلف آن نظیر پرداخت مستمری، وام اشتغال، اجاره مسکن، کمک‌هزینه ازدواج و کمک‌های فرهنگی بهره‌مند می‌شوند.

سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: در حال حاضر 157 هزار خانوار در سطح استان زیر چتر حمایتی این نهاد قرار داشته و از خدمات مختلف آن نظیر پرداخت مستمری، وام اشتغال، اجاره مسکن، کمک‌هزینه ازدواج و کمک‌های فرهنگی بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: این نهاد ۴۵ هزار دانش‌آموز و همچنین 5 هزار دانشجو را حمایت می‌کند و این عزیزان انواع خدمات تحصیلی، مشاوره‌ای و غیره را دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: امسال دو برنامه ویژه در دستور کار این نهاد قرار دارد که یکی احداث شش هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت حمایت بوده که از این تعداد، یک‌هزار واحد در حال ساخت است.

عبادی افزود: این طرح در قالب انعقاد تفاهم‌نامه مشترک میان سازمان برنامه و بودجه و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای ساخت شش هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان فاقد مسکن مناسب مناطق روستایی و شهری استان سیستان‌و‌بلوچستان اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار این نهاد، ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی است که تاکنون ۵ هزار طرح اشتغال‌زایی از محل اعتبارات بند ب تبصره ۱۶، طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و منابع داخلی کمیته امداد عملیاتی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان عنوان کرد: در بحث دانش‌آموزی، کمک هزینه جهت تهیه لوازم‌التحریر و پوشاک ابتدای سال تحصیلی پرداخت می‌شود که البته این مهم تا پایان سال تحصیلی پاسخگوی نیازهای آن‌ها نیست؛ لذا این نهاد از بسته‌های اهدایی خیران نیک‌اندیش استقبال می‌کند.

انتهای پیام
captcha