ویژه‌برنامه‌های هفته وحدت در پایتخت وحدت ایران اسلامی
کد خبر: 3855829
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

ویژه‌برنامه‌های هفته وحدت در پایتخت وحدت ایران اسلامی

گروه اجتماعی ــ مدیر روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان گفت: هفته وحدت در شهرستان زاهدان که به‌عنوان پایتخت وحدت ایران شناخته می‌شود، رنگ و بوی خاصی دارد و شور و اشتیاق فراوانی میان مردم شیعه و سنی این شهرستان مشاهده می‌شود.

مهدی اربابی، مدیر روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: هفته وحدت در شهرستان زاهدان که به‌عنوان پایتخت وحدت ایران شناخته می‌شود، رنگ و بوی خاصی دارد و شور و اشتیاق فراوانی میان مردم شیعه و سنی این شهرستان مشاهده می‌شود.

وی اظهار کرد: نخستین برنامه، همایش محوری هفته وحدت است که صبح امروز، با حضور علما، بزرگان و صاحبان اندیشه اعم از شیعه و سنی، در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت استان برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی نهاد رهبری در امور اهل سنت استان افزود: نشست شورای مشورتی علمای اهل سنت استان نیز دومین برنامه است که امروز، بین ساعت 13 و 15 در نهاد رهبری برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم با تلاوت قاری بین‌المللی سیدجواد حسینی و همچنین قاریان شیعه و سنی بومی استان از جمله عبدالمنان براهویی، رضا صفدری و ضیاء‌الرحمن صحت، بعد از نماز مغرب در مسجد مکی اهل سنت زاهدان از دیگر برنامه‌هاست.

اربابی عنوان کرد: همایش تجلیل از منادیان وحدت نیز روز دوشنبه، بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن اجتماعات نهاد رهبری برگزار خواهد شد. همچنین محفل انس با قرآن با تلاوت سیدجواد حسینی بعد از نماز مغرب در مدرسه دینی تجویدالقرآن واقع در 30 متری کوثر از برنامه‌های روز سه‌شنبه خواهد بود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه، 22 آبان‌ماه مراسم جشن هفته وحدت، بعد از نماز مغرب در مسجد عثمانی اهل سنت واقع در خیابان بعثت 12 برگزار خواهد شد و روز پنجشنبه نیز مراسم جشن هفته وحدت بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد پیامبر اعظم(ص) واقع در منطقه زیباشهر، خیابان صدرای 20 برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی نهاد رهبری در امور اهل سنت استان بیان کرد: روز جمعه، 24 آبان‌ماه که مصادف با میلاد رسول گرامی اسلام(ص) است، امسال با عنوان «پیامبر اعظم، نماز جمعه، خانواده، مهرورزی و اخلاق اسلامی» نامگذاری شده و حضور مردم شیعه و سنی را در مصلی‌های نماز جمعه زاهدان خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha