رسالت امروز علما، معرفی چهره رحمانی اسلام است
کد خبر: 3855967
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵

رسالت امروز علما، معرفی چهره رحمانی اسلام است

گروه معارف ــ امام جمعه زاهدان گفت: رسالت امروز علما، تلاش برای تحکیم وحدت و معرفی چهره رحمانی اسلام به دنیاست؛ بزرگان و صاحبان اندیشه، چه شیعه و چه سنی، باید جلوی تحرکات دشمن را بگیرند و اجازه ندهند اختلاف‌افکنی کنند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان امروز، یکشنبه، 19 آبان‌ماه در همایش محوری هفته وحدت که در سالن اجتماعات نهاد رهبری در امور اهل سنت استان برگزار شد، گفت: در تقویم انقلاب اسلامی، فاصله میان 12 تا 17 ربیع‌الاول، که تاریخ ولادت پیغمبر اسلام به روایات اهل سنت و شیعه است، به ابتکار امام خمینی(ره)، هفته وحدت نامگذاری شده است؛ این نشان از اهمیت و ضرورت وحدت در نگاه بنیانگذار انقلاب دارد.

وی ادامه داد: وحدت از منظر علمای اسلام، یک تاکتیک موقت نیست بلکه راهبرد کلان مورد نیاز جامعه اسلامی است؛ وحدت منافع کل جهان اسلام را تأمین می‌کند و محدود به یک کشور و مذهب نیست.

امام جمعه زاهدان اظهار کرد: مقصود ما از وحدت این نیست که شیعه دست از عقایدش بردارد و سنی شود، یا سنی عقاید خود را کنار گذاشته و شیعه شود؛ وحدت یعنی این‌که هر کس عقیده خود را داشته باشد، اما عقاید دیگران را هم محترم شمرده و آنان را برادران دینی خود بداند.

محامی افزود: وحدت یعنی این‌که منافع اسلام را بر منافع شخصی خود ترجیح داده و در مقابل دشمنان اسلام، در یک صف متحد قرار بگیریم؛ وحدت یعنی اینکه اختلاف‌نظرهای جزئی را بزرگ نکنیم و با تنگ‌نظری، مخالفان خود را از اسلام خارج ندانیم.

وی بیان کرد: وحدت به امت مسلمان اقتدار می‌بخشد؛ از همین‌رو است که دشمنان سالیانه هزینه‌های هنگفتی می‌کنند تا با تبلیغات و کار رسانه‌ای، میان شیعه و سنی شکاف ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: اختلافاتی که میان مسلمانان وجود دارد، نتیجه دور شدن از سیره نبوی است؛ باید با هم‌فکری و جلسات هم‌اندیشی، این اختلافات را ریشه‌یابی و مرتفع کرد تا به پیکره اسلام صدمه نزند.

وی افزود: رسالت امروز علما، تلاش برای تحکیم وحدت و معرفی چهره رحمانی اسلام به دنیاست؛ بزرگان و صاحبان اندیشه، چه شیعه و چه سنی، باید جلوی تحرکات دشمن را بگیرند و اجازه ندهند اختلاف‌افکنی کنند.

محامی اظهار کرد: ساختار جدیدی در نهاد رهبری امور اهل سنت داریم و بر همین مبنا اخیراً افراد جدیدی علاوه بر نیروهای سابق اضافه شده‌اند.

انتهای پیام
captcha