۲۳ هزار حامی از ایتام سیستان‌و‌بلوچستان حمایت می‌کنند
کد خبر: 3856242
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

۲۳ هزار حامی از ایتام سیستان‌و‌بلوچستان حمایت می‌کنند

گروه اجتماعی ــ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر تعداد ۲۳ هزار و ۸۸۶ حامی در قالب طرح اکرام، از ایتام و فرزندان خانوار‌های مستضعف سطح استان حمایت می‌کنند.

مهدی میرامامی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: در حال حاضر تعداد ۲۳ هزار و ۸۸۶ حامی در قالب طرح اکرام، از ایتام و فرزندان خانوارهای مستضعف سطح استان حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های ذاتی کمیته امداد امام (ره) حمایت از ایتام خانوارهای بی سرپرست است، افزود: این نهاد در سطح استان، خارج استان و حتی کشور ارتباط و تعاملات با خیران، نیکوکاران و حامیان را جهت سرپرستی مادی و معنوی از ایتام، به صورت جدی در دستور کار قرار داده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان ادامه داد: در این زمینه جذب کمک‌های مادی انجام و در نهایت به حساب ایتام تحت حمایت واریز شده است به نحوی که در حال حاضر ۱۹ هزار و ۱۲۰ فرزند یتیم دارای حامی هستند.

وی اظهار کرد: در هفت ماهه نخست سال جاری ۹ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به ایتام تحت حمایت کمک شده است و نسبت به برنامه ابلاغی سال جاری، ۸۳ درصد تحقق برنامه داشته‌ایم.

میرامامی بیان کرد: با توجه به اینکه امروزه شرایط اقتصادی جامعه فشار مضاعف را بر طبقه ضعیف وارد کرده است، همه ما باید بنا به وظیفه انسانی و دینی، قشر ضعیف و نیازمند را مورد توجه قرار دهیم؛ در این راستا از علما، مسئولان اجرایی، کسبه، شرکت‌های تولیدی، ریش‌سفیدان و نهادهای مختلف تقاضا داریم مساعدت بیشتری در زمینه حمایت از ایتام داشته باشند.

این مقام مسئول عنوان کرد: کمیته امداد امام (ره) طرحی برای کارکنان دولت، سازمان‌ها و نهادها در دستور کار قرار داده که در قالب آن حمایت از ایتام را تعریف کرده است به طوری که هر کارمند با حمایت از یک یتیم و واریز حداقل ۵۰ هزار تومان به صورت ماهانه در طرح اکرام ایتام ثبت نام می‌شود.

انتهای پیام
captcha