مدیر جدید نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سیستان‌وبلوچستان معرفی شد
کد خبر: 3856665
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

مدیر جدید نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سیستان‌وبلوچستان معرفی شد

گروه اجتماعی ــ آیین تودیع و معارفه مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سیستان‌وبلوچستان امروز با حضور جمعی از مسئولان و علمای استان در سالن آمفی تئاتر حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان، امروز، 21 آبان‌ماه در آیین تودیع و معارفه مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه که در سالن آمفی تئاتر حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان برگزار شد، گفت: در قرآن کریم، از رسول خدا(ص) به‌عنوان اسوه حسنه یاد شده و از مسلمانان خواسته شده تا خلق‌وخوی ایشان را الگو قرار دهند.

وی بیان کرد: جامعه‌ای که بر مبنای اخلاق اسلامی بنا شود و در همه روابط، اخلاق رعایت شود، آن جامعه شایسته سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت است.

امام جمعه زاهدان در ادامه با اشاره به اهمیت حضور در نماز جمعه و رسالت سنگین ائمه جمعه، بیان کرد: ائمه جمعه نقش تأثیرگذاری در جامعه و تثبیت نظام و انقلاب دارند. براساس نظر رهبر معظم انقلاب، باید قرارگاه فرهنگی در استان و به تبع آن در شهرستان‌ها به ریاست ائمه جمعه تشکیل شود.

محامی با اشاره به این‌که ائمه جمعه به جز وظایف حاکمیتی، کار تبلیغ دین را نیز بر عهده دارند‌، افزود: یکی از وظایف ائمه جمعه، فعالیت‌های فرهنگی است اما تنها امام جمعه مسئول انجام فعالیت‌های فرهنگی در یک شهر نیست، بلکه مسئولان و دستگاه‌های مختلف در این خصوص وظیفه دارند.

وی افزود: مسئولیت کار ائمه جمعه حساس و سنگین است؛ آنان باید با عزم جذم، تلاش شبانه‌روزی و نگاه بلند و مدیریت قوی به فعالیت در حوزه وظایف خود بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر بهره‌گیری از توان و ظرفیت مردم در امور، اظهار کرد: مشارکت طلبیدن از همه مردم در امور بسیار مهم است و باید زمینه حضور آنان را در تمام بخش‌ها فراهم کنیم.

محامی خطاب به ائمه جمعه استان، گفت: باید مردم را به مطالبه‌گری تشویق کرده و در راستای حل مشکلات مردم مطالبه‌ها را از مسئولان پیگیری کنیم.

در پایان این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام غلامرضا عباسی، تجلیل و حجت‌الاسلام جواد طاهری به‌عنوان مدیر جدید نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان معرفی شد.

مدیر جدید نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان معرفی شد

مدیر جدید نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان معرفی شد

انتهای پیام
captcha