اساس وحدت پرهیز از اهانت به مقدسات است
کد خبر: 3857151
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

اساس وحدت پرهیز از اهانت به مقدسات است

گروه اجتماعی- مدرس حوزه علمیه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: اساس وحدت پرهیز از اهانت به مقدسات است. وحدت یعنی شیعه و سنی در مسیر اعتقادی که دارند به مقدسات همدیگر احترام بگذارند و دایره اسلام را محدود نکنند؛ مهمترین مانع وحدت تنگ‌نظری است.

مولوی گل‌محمد سالارزهی، مدرس و مسئول ترویج قرآن حوزه علمیه اهل سنت مسجد مکی زاهدان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌و‌بلوچستان، گفت: خداوند در آیه 103 سوره مبارکه آل عمران می‌فرماید «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا» همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید؛ این یک فرمان همگانی وحدت است که از سوی خداوند صادر شده است.

مدرس مسجد مکی اهل سنت زاهدان ادامه داد: وحدت یک حکم الهی است که برای مسلمانان از نان شب هم واجب‌تر و مهم‌تر است؛ وحدت به مسلمانان قدرت می‌بخشد و باعث ایجاد رعب و وحشت در دل کفار و منافقین می‌شود.

وی بیان کرد: خداوند از ما می‌خواهد که به پیروی از رسول‌الله(ص) و یاران صدیق ایشان، «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» باشیم (سوره فتح، آیه 29)؛ یعنی در مقابل کفار سرسخت و قویدل و در میان یکدیگر مشفق و مهربان باشیم.

سالارزهی افزود: اساس وحدت، پرهیز از اهانت به مقدسات است؛ وحدت یعنی شیعه و سنی در مسیر اعتقادی که دارند به مقدسات همدیگر احترام گذاشته و دایره اسلام را محدود نکنند؛ مهمترین مانع وحدت، همین تنگ‌نظری است.

وی اظهار کرد: تعصب، تنگ‌نظری و کینه‌توزی بزرگترین موانع وحدت هستند؛ این‌ها باعث فاصله افتادن میان مسلمانان شده و امت اسلامی را از هم می‌شکافد؛ این جدایی تنها به نفع دنیای استکبار تمام می‌شود.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: موقعیت استان سیستان و بلوچستان از نظر بافت جمعیتی، قومیتی و موقعیت جغرافیایی و هم مرز بودن با سایر کشورها نسبت به استان‌های دیگر متفاوت است و دشمن توقع دارد در چنین شرایطی به اهداف شوم خود برسد. بحمدالله استان سیستان و بلوچستان در زمینه وحدت، الگو و نمونه برای سایر استان‌ها است و بی‌جهت نیست که این استان را پایتخت وحدت ایران اسلامی نامگذاری کرده‌اند.

مدرس مسجد مکی اهل سنت زاهدان بیان کرد: دشمن از وحدت رنج می‌برد، چراکه باعث ایجاد امنیت می‌شود و وقتی امنیت حاکم باشد، پیشرفت، ترقی و آبادانی به‌ همراه می‌آورد. باید قدر این امنیت را بدانیم و با گفتار نسنجیده و عمل ناپسند وحدت را خدشه‌دار نکنیم.

انتهای پیام
captcha