سرانه مطالعه در سیستان‌وبلوچستان ۱۱ دقیقه است
کد خبر: 3857776
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲

سرانه مطالعه در سیستان‌وبلوچستان ۱۱ دقیقه است

گروه اجتماعی - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان‌و‌بلوچستان گفت: طبق آخرین بررسی‌ها، سرانه مطالعه کتاب در استان 11 دقیقه است که نشان می‌دهد از میانگین کشوری نیز پایین‌تر است.

حامد زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: طبق آخرین بررسی‌ها، سرانه مطالعه کتاب در استان 11 دقیقه است که نشان می‌دهد از میانگین کشوری نیز پایین‌تر است.

وی میزان سرانه مطالعه در کشور را یک‌ونیم ساعت در هفته و روزانه ۱۳ دقیقه اعلام کرد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مطالعه کتاب‌های الکترونیکی در کشورمان رو به رشد است، بطوری که اکثر افراد اعلام می‌کنند این گونه کتاب‌ها را مطالعه می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: کتاب و کتابخوانی مهم‌ترین امر در بالا بردن آگاهی و فرهنگ جامعه است. توجه به کتابخانه‌های عمومی و کتابخوانی در ارتقای سطح آگاهی جامعه اثر مستقیم دارد؛ با وجود فضای مجازی و فناوری‌های جدید، نیاز است مسئولان و متولیان امر بیش از پیش تلاش کنند تا جایگاه اصلی و ویژه کتاب هنوز در جامعه حفظ شود.

وی اظهار کرد: ارتقای سطح فرهنگ و مطالعه در جامعه کاری پیچیده و زمان‌بر است و لازم است همه از آن حمایت کنند تا بتوانیم با برنامه ریزی درست و هدفمند به این مهم دست یابیم.

زارعی افزود: با توجه به سرانه پایین مطالعه در سیستان‌و‌بلوچستان ضروری است علاوه بر فرهنگ‌سازی، از ظرفیت‌های قانونی برای کتاب محور قرار دادن دستگاه‌های اجرایی در مناسبت‌های خود بهره ‌گرفت.

این مقام مسئول تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های استان را 660 هزار نسخه و تعداد اعضای این کتابخانه‌ها را ۳۱ هزار و ۶۷۵ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha