واقفان رفع نیازهای روز جامعه را هدف قرار دهند
کد خبر: 3858399
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

واقفان رفع نیازهای روز جامعه را هدف قرار دهند

گروه اجتماعی- امام جماعت مسجد الخلیل اهل سنت خاش گفت: تأثیرگذاری وقف در گرو آن است که واقفان، نیازهای روز جامعه را هدف قرار دهند؛ نیت واقف باید رفع نیازمندی‌های روز جامعه باشد، تنها در این‌صورت است که می‌توان برکات فراوان این سنت نبوی را در جامعه مشاهده کرد.

مولوی یعقوب حسین‌بر، امام جماعت مسجد الخلیل اهل سنت خاش در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: وقف در اسلام یک سنت حسنه و بسیار خوبی است که در طول تاریخ بوده و هست و باید باشد؛ سیره بزرگان اسلام نیز گواهی بر این مدعاست.

امام جماعت مسجد الخلیل اهل سنت خاش بیان کرد: وقف آمده است تا مشکلات اقتصادی جامعه را حل کند؛ البته وقف تنها مختص اسلام نیست و در سایر جوامع و فرهنگ‌ها نیز وجود دارد، اما در اسلام رنگ و بوی دینی به خود گرفته است.

وی افزود: افرادی که خداوند به آن‌ها مال و ثروتی عطا کرده شایسته است که از مال و ثروت خود در راستای ایجاد وقف و رفع نیازهای مردم و جامعه استفاده کنند، در این‌صورت مال آنان ماندگار شده و پس از مرگ نیز خیر به آن‌ها می‌رسد.

حسین‌بر اظهار کرد: تأثیرگذاری وقف در گرو آن است که واقفان، نیازهای روز جامعه را هدف قرار دهند؛ نیت واقف باید رفع نیازمندی‌های روز جامعه باشد، تنها در این‌صورت است که می‌توان برکات فراوان این سنت نبوی را در جامعه مشاهده کرد.

وی ادامه داد: ساخت مراکز درمانی، مدرسه، دانشگاه و حوزه علمیه از جمله نیازهای ضروری جامعه است که در نقاط مختلف استان می‌توان این نیاز را به‌وضوح مشاهده کرد. نباید کودکی در استان از تحصیل محروم بماند؛ همچنین نباید نبود مراکز درمانی سبب شود که مردم استان مسیرهای طولانی را برای درمان طی کنند.

این عالم اهل سنت افزود: اشتغال‌زایی، کمک به ایتام و خانواده‌های بی سرپرست نیز از دیگر نیازهای روز استان است که می‌تواند نیات خوبی برای واقفان خیراندیش باشد.

انتهای پیام
captcha