دغدغه‌مندی دانشجویان سبب رشد جامعه می‌شود
کد خبر: 3862122
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸

دغدغه‌مندی دانشجویان سبب رشد جامعه می‌شود

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: دانشجویان قشری هستند که با علم و دانش سر و کار دارند، از طرفی به‌واسطه جوان بودن، پویا، عدالت‌خواه و مطالبه‌گر هستند؛ بنابراین اندیشه و دغدغه‌مندی آنان سبب رشد جامعه می‌شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان شب گذشته، 15 آذرماه در همایشی به‌مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه سیستان‌و‌بلوچستان گفت: دانشجویان قشر فعال، آگاه و بانشاطی هستند که در حقیقت یکی از نعمت‌های خداوند به‌شمار می‌روند و باید قدردان این نعمت باشیم.

وی ادامه داد: سؤالات و مسائلی که امشب توسط دانشجویان مطرح شد، نشان از آگاهی و حساسیت آنان به مسائل روز و دغدغه‌مندی آنان نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی دارد؛ این روحیه ستودنی است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: دانشجویان قشری هستند که با علم و دانش سر و کار دارند، از طرفی به‌واسطه جوان بودن، پویا، عدالت‌خواه و مطالبه‌گر هستند؛ بنابراین اندیشه و دغدغه‌مندی آنان سبب رشد جامعه می‌شود.

وی دانشجویان را لشکر فعال، دلسوز و آماده به کار جامعه دانست و افزود: مسئولان باید ضمن پاسخگویی به دغدغه‌های این قشر، زمینه را برای هنر مدیریت این لشکر و همچنین رشد آنان فراهم کنند.

محامی اظهار کرد: دانشجو اهل فهم مسائل اجتماعی و سیاسی است که این خود یک نعمت است و باید تلاش کرد این بینش سیاسی قوی‌تر شود؛ دانشجو می‌تواند برای کشور اثرگذار باشد به این شرط که انگیزه، انگیزه درستی باشد.

وی با بیان اینکه تحصیل باید همراه با تهذیب باشد تا منشأ خیر و برکت شود، ادامه داد: اگر دانشجو به لحاظ علمی رشد کند، اما از نعمت اندیشه و اخلاق بی‌بهره بماند، نه تنها فایده‌ای برای جامعه ندارد، بلکه ضرر هم به جامعه می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: دانشجو باید قدرت تفکر داشته باشد و بتواند دشمن را از دوست تشخیص دهد؛ به‌عنوان مثال در اغتشاشات اخیر که به‌دنبال افزایش قیمت بنزین رخ داد، شروع آن اعتراضات و مطالبه مردمی بود، اما غارت‌ها و آشوب و شرارت‌هایی که مشاهده شد، دیگر کار مردم نبود؛ حساب مطالبه‌گران از دشمنان جنایتکار و اشرار معاند جداست.

محامی با بیان اینکه مسئولان باید به دغدغه‌ها و مطالبات دانشجویان توجه کنند، گفت: اگر حرف آنان حرف حق است، آن را بپذیریم و روحیه مطالبه‌گری آنان را تشویق کنیم؛ اگر هم در مطالبه دانشجویان ابهامی وجود دارد، نباید به آن بی‌توجهی کنیم بلکه باید ابهام‌زدایی کرد تا آن پرسش، پاسخ مناسب خود را دریافت کند.

انتهای پیام
captcha