سوء تدبیر مسئولان، راه را برای اغتشاش‌گران هموار می‌کند
کد خبر: 3862746
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸

سوء تدبیر مسئولان، راه را برای اغتشاش‌گران هموار می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: سوء تدبیر مسئولان و دولتمردان راه را برای اغتشاشگران هموار می‌کند، نباید این حوادث را صرفاً فرصت‌طلبی عده‌ای آشوبگر بدانیم، این نوعی شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی سیدعبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت سراوان صبح امروز، 18 آذرماه در جمع طلاب دارالعلوم زنگیان این شهرستان گفت: در هفته‌های گذشته شاهد برخی ناآرامی‌ها در نقاطی از کشور بودیم؛ حوادثی که به‌دنبال افزایش قیمت بنزین صورت گرفت، اما باید با بررسی کارشناسانه به ابعاد دیگر آن نیز پی برد.

وی ادامه داد: در این حوادث، عده‌ای فرصت‌طلب جامعه را به ناامنی کشانده و موجب خسارت زیادی به کشور شدند؛ اما نباید تمام مسئله را به اغتشاشگران مربوط دانست، در این میان نباید صدای اعتراض به‌حق مردم نشنیده گرفته شود.

امام جمعه اهل سنت سراوان بیان کرد: سوء تدبیر مسئولان و به‌خصوص دولتمردان راه را برای اغتشاشگران هموار می‌کند؛ ما نباید این حوادث را صرفاً فرصت‌طلبی عده‌ای آشوبگر بدانیم، این نوعی شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت است.

وی افزود: اگرچه فرصت‌طلبان نظرشان با این اغتشاشات بود اما بی‌تدبیری‌های برخی مسئولان جای خود را داشت و مسیر برای اغتشاش و نا امنی هموار شد؛ همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب از اغتشاشات با عنوان توطئه خطرناک یاد کردند.

ساداتی اظهار کرد: افراد مسبب نارضایتی مردم در دستگاه‌های اجرایی باید تنبیه شوند؛ حساب مردم معترض که کشور خود و نظام اسلامی را نیز دوست دارند از اغتشاشگران جداست و این آزمونی برای دولتمردان در خدمت صادقانه به مردم و برای جلوگیری از سوء استفاده دشمنان است.

وی گفت: مسئولیت‌ها فرصتی برای خدمت به ملت و نشان دادن صداقت در گفتار و عمل است، به‌ویژه مردم این استان که در اوج محرومیت منطقه از اغتشاشات به دور بودند نیازمند توجه هستند؛ مطالبات به حق آنان به‌ویژه در اقتصاد و معیشت مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

این عالم اهل سنت بیان کرد: اکنون که خطر ناامنی و آنچه توطئه بوده برطرف شده، باید با فوریت و شفافیت به مسائل نگاه کرد و به تسهیل امور و برطرف کردن مشکلات شتافت و از سوء استفاده‌ها را جلوگیری کرد نه با لفاظی و گفته‌های نسنجیده، بلکه باید حقایق و واقعیت‌های جامعه را در نظر گرفت.

انتهای پیام
captcha