نسل جدید با روحیه تحول‌گرایی تربیت شود
کد خبر: 3863019
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

نسل جدید با روحیه تحول‌گرایی تربیت شود

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی استاندار سیستان‌وبلوچستان آموزش و پرورش را مرکز ثقل تربیت نسل آینده دانست و گفت: دانشجویان تربیت معلم باید تلاش کنند با اراده قوی، نسل جدید را متفاوت با نسل کنونی و با روحیه تحول‌گرایی تربیت کنند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علی زینی‌وند، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار صبح امروز، 19 آذرماه در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان زاهدان گفت: این‌که در سال‌های اخیر دانش‌آموزان ممتاز با رتبه‌های تک رقمی رشته‌های تربیت معلم را انتخاب می‌کنند و بر روی این صندلی‌ها می‌نشینند، اتفاق ارزشمندی است؛ چه این انتخاب به دلیل علاقه‌مندی باشد و چه به دلیل به دست آوردن شغل مناسب، قطعاً نتیجه آن را در تربیت دانش‌آموزان نسل جدید خواهیم دید.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته در مقاطعی از زمان با اتخاذ تصمیمات غیر کارشناسی و غیر راهبردی مراکز تربیت معلم با چالش عدم جذب دانشجو مواجه شد که امیدواریم با جذب دانشجو در سال‌های اخیر این خلأ جبران شود.

معاون سیاسی استاندار با ابراز خرسندی از خودآگاهی ایجاد شده در جامعه، درباره اهمیت شغل معلمی، بیان کرد: این دیدگاه می‌تواند زمینه تحول و تربیت متفاوت نسل جدید را فراهم آورد.

وی افزود: آموزش و پرورش مرکز ثقل تربیت نسل آینده است؛ دانشجویان تربیت معلم باید تلاش کنند با اراده قوی، نسل جدید را متفاوت با نسل کنونی و با روحیه تحول‌گرایی تربیت کنند.

زینی‌وند اظهار کرد: مرکز ثقلی که باید برای تربیت نسل جدید بر روی آن مانور داد، آموزش و پرورش است و قطعاً اگر در آن خوب عمل کنیم نسلی موفق، انقلابی، مؤمن و پای کار را در آینده خواهیم داشت.

وی با اشاره به زیرساخت‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان افزود: علاوه بر تحول بنیادین و کیفی‌سازی امر آموزش و پرورش، در این مدت همه دستگاه‌های اجرایی استان برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز پای کار بودند و همکاری لازم را با متولیان امر داشته‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به واگذاری زمین مورد نیاز برای احداث پردیس دانشگاه فرهنگیان گفت: تلاش می‌کنیم پس از تشکیل کارگروه ویژه و طی فرآیندهای اداری، مجموعه‌ای جذاب و نمونه در جنوب شرق کشور با طراحی معماری ایرانی و اسلامی احداث شود.

معاون سیاسی استاندار بیان کرد: انتظار ما از دستگاه‌های متولی به‌ویژه شهرداری این است که در راستای تأمین زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha