میزان پژوهش‌ها، توسعه‌یافتگی جامعه را تعیین می‌کند
کد خبر: 3863046
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

میزان پژوهش‌ها، توسعه‌یافتگی جامعه را تعیین می‌کند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان‌وبلوچستان گفت: میان کمّ و کیف عملکرد پژوهش‌محوری در جامعه و میزان توسعه‌یافتگی آن، رابطه مستقیم وجود دارد؛ در واقع این فعالیت‌های پژوهشی است که میزان توسعه‌یافتگی جامعه را تعیین می‌کند.

معصومه هادی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: اگر می‌خواهیم نسل خوبی در آینده تربیت کرده باشیم، نسلی که با تلاطم‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به در و دیوار نخورد، سنگ بنای آن را باید امروز بگذاریم و برای این مهم، به پژوهش نیاز است.

وی ادامه داد: پژوهش، فعالیتی منسجم برای رسیدن به ‌شناختی روشن‌تر از مفاهیم پیرامون ما است؛ به عبارت دیگر، پژوهش راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بیان کرد: میان کمّ و کیف عملکرد پژوهش‌محور در جامعه و میزان توسعه‌یافتگی آن، رابطه مستقیم وجود دارد؛ در واقع این فعالیت‌های پژوهشی است که میزان توسعه‌یافتگی جامعه را تعیین می‌کند؛ اگر به‌دنبال آینده‌ای آرمانی هستیم، باید به سراغ پژوهش برویم.

هادی اضافه کرد: کودکان بطور ذاتی کنجکاو و به‌دنبال دانستن علوم هستند، ما باید این روحیه پژوهشگری را در آنان تقویت کنیم؛ باید با برنامه‌های فرهنگی غنی کمک کنیم تا کودکان آینده خود را بر اساس اطلاعات و آگاهی بسازند.

وی افزود: برنامه‌هایی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، اگرچه فرهنگی، هنری و ادبی هستند، اما رویکرد آنان علمی بوده و پژوهش‌مدار هستند. شعار ما در کانون این است که « آینده، ساختنی است».

این مقام مسئول اظهار کرد: پژوهش در اقتصاد جامعه نیز تأثیرگذار است؛ مطالعات نشان داده است که به ازای هر واحد پول سرمایه‌گذاری در پژوهش، 30 واحد سود به‌دست می‌آید؛ بنابراین سرمایه‌گذاری در بحث پژوهش، سودآور است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بیان کرد: در برنامه‌های فرهنگی نیز رویکرد ما باید پژوهشی باشد؛ ما نیازهای فرهنگی خود را باید بر اساس پژوهش برآورده کنیم. حرف و ایده ما باید مبنای پژوهشی داشته و مستند باشد. رویکرد پژوهشی در برنامه‌های فرهنگی باعث تعالی و بالندگی جامعه می‌شود.

انتهای پیام
captcha