تحصیل ۳۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3863278
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴

تحصیل ۳۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: در طول ۳۷ سال عمر دانشگاه آزاد در استان، تعداد ۱۱۰ هزار دانشجو فارغ‌التحصیل شدند و در حال حاضر نیز ۳۰ هزار دانشجو در سطح استان، در واحد‌های آموزشی دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سلطانعلی میر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان روز گذشته در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، گفت: دانشگاه یک تافته جدا بافته نیست که خود را از جامعه جدا بداند، بلکه معتقدیم باید بین دانشگاه و جامعه ارتباط تنگاتنگ وجود داشته باشد و رسانه در برقراری این تعامل نقش ارزشمندی دارد.

وی ادامه داد: رسالت رسانه، رسالتی عمیق، فکری، تعاملی و اثرگذار است؛ وقتی یک مسئول وارد گود می‌شود، می‌تواند از رسانه به‌عنوان بازویی توانمند بهره ببرد تا فاصله میان مردم و مسئولین کم شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان بیان کرد: نشست امروز به سه مناسبت برگزار شده است؛ یکی سالروز تشکیل و تأسیس دانشگاه آزاد در استان (در تاریخ 21 آذر سال 61)، دیگری فرارسیدن هفته پژوهش و سومین مناسبت، 19 آذر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی با بیان اینکه سال 61 دانشگاه آزاد با یک ساختمان استیجاری کار خود را در مرکز استان آغاز کرد، افزود: دانشگاه آزاد امروز به بزرگترین دانشگاه حضوری کشور بدل شده و علی‌رغم کاهش دانشجویان، در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار دانشجو در کل کشور داریم.

میر اظهار کرد: در طول 37 سال عمر دانشگاه آزاد در استان، تعداد 110 هزار دانشجو فارغ‌التحصیل شدند و در حال حاضر نیز 30 هزار دانشجو در سطح استان، در واحدهای آموزشی دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل هستند.

وی در ادامه به فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه اشاره و بیان کرد: رتبه علمی دانشگاه آزاد واحد این استان در سال گذشته از بین بیش از دو هزار و 600 واحد دانشگاهی، رتبه 31 بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد استان افزود: انتخاب پایان‌نامه برتر کشور در حوزه ریزگردها، پژوهش طرح برون دانشگاهی در حوزه محیط زیست، کسب مقام سوم در حوزه سازه‌های ماکارونی و کسب رتبه برتر در سال گذشته در حوزه نمایشگاهی از جمله افتخارات حوزه پژوهش دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام
captcha