ایمان‌ها ضعیف و محبت خدا در دل‌ها کم شده است
کد خبر: 3863321
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
مولوی عبدالحمید:

ایمان‌ها ضعیف و محبت خدا در دل‌ها کم شده است

گروه معارف ــ امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه امروز متأسفانه ایمان‌ها ضعیف و محبت خدا در دل‌ها کم شده است، افزود: مسلمان امروزی از دروغ، غیبت، تهمت و دیگر گناهان صغیره و کبیره و از اصرار بر گناه پرهیز نمی‌کند، زیرا از چنان ایمان قوی‌ که بازدارنده از گناه و وادارکننده به خیر باشد محروم است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، صبح امروز، 20 آذر در جمع طلاب دارالعلوم این شهرستان گفت: خداوند در آیه 2 سوره مبارکه انفال می‌فرماید «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ إِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ آيَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِيمَانًا وَعَلَىٰ رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ» یعنی مؤمنان حقیقی کسانی هستند که چون ذکری از خدا شود دل‌هاشان ترسان و لرزان شود و چون آیات خدا را بر آن‌ها تلاوت کنند بر مقام ایمانشان بیفزاید و به خدای خود در هر کار توکل می‌کنند.

وی ادامه داد: ایمان به توحید و معاد، بزرگترین بازدارنده از گناه است؛ وقتی انسان قلباً به یگانگی خدا و وجود عالم پس از مرگ معتقد باشد، جسارت گناه پیدا نمی‌کند، همانند انسان‌های بزرگ تاریخ اسلام که سرتاسر عمرشان خدمت به اسلام و خلق خدا بود.

امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: وقتی ایمان در دل انسان ایجاد می‌شود، نافرمانی، معصیت، گناه و شیطان دیگر جایی نخواهد داشت؛ نفس‌های امّاره‌ بالسوء تبدیل به «نفس مطمئنه» می‌شود؛ انسان مؤمن حاضر است جان خود را بدهد، اما معصیت نکند.

از ایمان قوی‌ محروم نشویم

وی افزود: اصحاب رسول خدا(ص) که اسلام را از ایشان آموخته بودند، در همه حال و در سخت‌ترین شرایط، فرمان خدا و رسولش را با جان و دل اطاعت می‌کردند؛ وقتی دستور پرداخت زکات داده شد بهترین مال خود را به‌عنوان زکات دادند، وقتی دستور نماز، روزه و حج رسید، کسی وجود نداشت که نماز نخواند و روزه نگیرد، وقتی به جهاد که در آن خطر جان بود فرمان داده شد همه اطاعت کردند.

مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان اظهار کرد: امروز متأسفانه ایمان‌ها ضعیف و محبت خدا در دل‌ها کم شده است که در نتیجه آن مسلمانان در انجام فرائض و پرهیز از گناه کوتاهی می‌‌کنند. مسلمان امروزی از دروغ، غیبت، تهمت و دیگر گناهان صغیره و کبیره و از اصرار بر گناه پرهیز نمی‌کند، زیرا از چنان ایمان قوی‌ که بازدارنده از گناه و وادارکننده به خیر باشد محروم است.

وی گفت: مؤمن کسی است که وقتی نام خدا گفته می‌شود دلش می‌لرزد و وقتی آیات خداوند تلاوت می‌شوند به ایمانش افزوده می‌شود. خداوند محسن ماست، ما هرچه داریم از او داریم، در محاصره نعمت‌های او هستیم؛ لذا از خوف خدا و عظمت و جلال او دل‌های ما باید بلرزد.

مولوی عبدالحمید افزود: قرآن بخوانید و بشنوید و به آن عمل کنید تا ایمان‌تان تقویت بشود. قرآن قوت، کیفیت و روشنایی ایمان را افزایش می‌دهد. خودتان قرآن بخوانید و به فرزندان هم قرآن یاد بدهید. قرآن بزرگترین سرمایه‌ای است که خداوند به بشر داده است، به محض اینکه تلاوت قرآن شروع می‌شود دل‌ها متأثر می‌شوند.

اعتقاد و توکل‌ بر خدا باشد

امام‌ جمعه اهل‌ سنت زاهدان در ادامه «توکل بر خدا» را از دیگر صفات مؤمنین برشمرد و بیان کرد: از اسباب استفاده کنید ولی اعتقاد و توکل‌تان بر خدا باشد؛ دنیا دارالاسباب است، به پزشک مراجعه کنید، دارو استفاده کنید ولی شفا را از خدا بدانید، چون اگر خداوند شفا ندهد از دست دکتر و دارو چیزی برنمی‌آید. آب بنوشید و غذا بخورید، اما اعتقاد داشته باشید تا زمانی که اذن الله نباشد هیچ استفاده‌ای از آب و غذا به بدن نمی‌رسد. تجارت، کشاورزی و دامداری بکنید، اما اعتقاد داشته باشید زمانی از این کانال به شما روزی می‌رسد که الله تعالی بخواهد.

این عالم اهل سنت افزود: مؤمنین برحق آنانی‌ هستند که بر خدا توکل دارند، نماز می‌خوانند، زکات می‌دهند، از آنچه خداوند به آن‌ها روزی داده خرج می‌کنند. الله تعالی به این گروه از مؤمنین بشارت مغفرت و بهشت داده است.

انتهای پیام
captcha