مشکل امروز انقلاب، انقلابی نبودن ما است
کد خبر: 3878743
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵

مشکل امروز انقلاب، انقلابی نبودن ما است

در یادداشت فعال رسانه‌ای سیستان و بلوچستانی آمده است: مشکل امروز انقلاب ما، انقلابی نبودن ماست؛ امروز جبهه حق در اقتصاد، فرهنگ، سیاست و اجتماع، مشکل تدبیر ندارد، مشکل سهل‌انگاری در اطاعت از ولایت دارد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، در یادداشتی که احمد ملاشاهی، فعال رسانه‌ای و معاون سابق خبر صداوسیمای استان در اختیار این خبرگزاری قرار داده، آمده است: اگرچه در پذیرش دین اکراه و اجباری نیست، ولی وقتی سجده بر خدا کردیم، نمی‌توان دیندار بی‌دین بود، نمی‌توان دیندار بدون پذیرش دستور خدا بود، نمی‌توان نصرت الهی را با کاهلی در تکالیف الهی به‌دست آورد.

وقتی خداوند سنگی بزرگ یعنی کوه طور را بالای سر بنی اسرائیل برد و فرمود «آنچه به شما داده شده محکم بگیرید»، می‌توان فهمید که کاهلی و شل گرفتن احکام خدا، چه توهین و تمسخر بزرگی است.

این‌ همه وای گفتن به نمازگزاران به خاطر همین سهل‌انگاری‌هاست؛ وای بر کسانی که نماز را سبک بشمارند.

ذوالقرنین با آن‌همه قدرت، وقتی از او خواسته شد در ازای دستمزد، سدی در برابر یاجوج و ماجوج بسازد می‌گوید «باشد مزدی هم نخواستم، ولی مرا با قوت و قدرت یاری کنید» و با همان یاری قوی، جلوی شر یاجوج و ماجوج را تا قیام قیامت سد کرد.

در جنگ بدر به خاطر همین محکم بودن و عزم قوی، ۳۱۳ نفر بر ۹۵۰ نفر پیروز شدند و حتی دستورالعمل همیشگی آمد که اگر بیست نفر آدم محکم و صبور باشید، بر دویست نفر باطل غلبه می‌کنید.

اما امان از نیروی شل و کسل، امان از مدیر بریده و فرمانده بی‌خیال. امام علی(ع) آرزو می‌کرد که پنجاه نفر از نیروهای کاهل و واداده‌اش را با 10 نفر از نیروهای جبهه مقابل عوض کند، چون این‌ها، حق را شل می‌گرفتند ولی یاران دشمن، باطل را محکم می‌گرفتند‌.

کار به جایی رسید که می‌گفتند علی ابن ابیطالب مرد جنگاور خوبی است، ولی سیاستمدار خوبی نیست؛ پاسخ امیرالمؤمنین(ع) به اصحاب شل جبهه حق، تاریخی است. ایشان می‌فرماید «لا رای لمن لا یطاع» هیچ تدبیر و ترفندی نمی‌ماند برای کسی که اطاعت نمی‌شود.

رسول خدا هم که باشی، وقتی اطاعت نشوی در احد شکست می‌خوری، علی فاتح خیبر، صاحب ذوالفقار، باب علم نبی هم که باشی وقتی اطاعت نشوی، کاری پیش نمی‌رود و پیروزی به دست نمی‌آید.

مشکل امروز انقلاب ما، انقلابی نبودن ما است؛ امروز جبهه حق در اقتصاد، فرهنگ، سیاست و اجتماع، مشکل تدبیر ندارد، مشکل سهل‌انگاری در اطاعت از ولایت دارد.

انتهای پیام
captcha