پیروزی در انتخابات نقطه آغاز خدمت به مردم است
کد خبر: 3880411
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰

پیروزی در انتخابات نقطه آغاز خدمت به مردم است

امام جمعه زاهدان گفت: نام هر کس که از صندوق‌های رأی بیرون آید، باید یقین داشته باشیم که پیروز واقعی انتخابات، مردمی هستند که با حضورشان حماسه خلق کردند؛ نمایندگان نیز باید بدانند که پیروزی در انتخابات نقطه آغاز خدمت به مردم است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه شهرستان زاهدان، امروز، دوم اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب تک بعدی نبود که تنها به معنای تغییر حکومت باشد، بلکه یکی از مهمترین آرمان‌های آن، ایجاد تمدن اسلامی بود و همچنان برای تحقق آن، تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: برای ایجاد تمدن اسلامی باید به دنبال توسعه فرهنگ اسلامی باشیم که نیازمند مجاهدت و تلاش همه جانبه در عرصه فرهنگی است؛ ما این مسئله را با تلاش مستمر و جهاد طولانی و مبارزه همه جانبه از اوایل انقلاب تاکنون مشاهده کردیم.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: ما به عنوان مسلمان باید نسبت به اسلامی شدن هرچه بیشتر جامعه احساس مسئولیت کنیم؛ باید در جهت تربیت اسلامی از همه فرصت‌های موجود بهره بگیریم؛ نسل فردا باید نسلی مسلمان تربیت شود، نه نسلی که تحت تاثیر هجمه‌های فرهنگی است.

وی در ادامه به اهمیت حضور در انتخابات اشاره کرد و افزود: حضور در انتخابات از مصادیق بارز احساس مسئولیت اجتماعی است؛ شرکت در انتخابات هم حق و هم تکلیف مردم است؛ مردم حق دارند که در سرنوشت خود و جامعه سهیم باشند و در کنار آن نیز این انتخابات تکلیفی برای مردم به شمار می‌رود.

محامی ادامه داد: عدم حساسیت نسبت به مسائل روز یک فرهنگ غلط است که از سوی دشمنان به جامعه ما تزریق می‌شود؛ انسان مسلمان در قبال سرنوشت جامعه خود مسئول است. عدم شرکت ما در انتخابات، دشمن را برای طمع و دست درازی به کشورمان تحریک می‌کند. مسئله دیگر، انتخاب افراد اصلح است؛ باید با انتخاب صحیح خود، مجلسی در تراز انقلاب ایجاد کنیم؛ مجلسی که نمایندگان آن متعهد، متخصص و توانمند باشند و بتوانند گرهی از مشکلات مردم باز کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: نام هر کس که از صندوق‌های رأی بیرون آید، باید یقین داشته باشیم که پیروز واقعی انتخابات، مردمی هستند که با حضورشان، حماسه خلق کردند؛ نمایندگان نیز باید بدانند که پیروزی در انتخابات، نقطه آغاز خدمت به مردم است.

محامی بیان کرد: کسی که بیشترین آراء را کسب کرد و به مجلس راه یافت، باید خود را نماینده همه مردم بداند، چه کسانی که به خود او رأی دادند و چه کسانی که به رقیب او رأی دادند؛ او در قبال همه مردم و استان وظیفه دارد و باید خدمتگذار همه جامعه باشد.

انتهای پیام
captcha