بایدها و نبایدهای نمایندگان مجلس از زبان امام جمعه زاهدان
کد خبر: 3881256
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸

بایدها و نبایدهای نمایندگان مجلس از زبان امام جمعه زاهدان

امام جمعه زاهدان در دیدار با منتخبان مردم استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: باید همیشه این جمله حضرت امام(ره) خطاب به نمایندگان مجلس پیش چشم ما باشد؛ ایشان فرمودند «عملکرد شما طوری نباشد که وقتی محیط مجلس در منظر مردم واقع شد، از اینکه این وکیل را انتخاب کرده‌اند پشیمان بشوند».

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، منتخبان مردم استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی صبح امروز، سه‌شنبه، 6 اسفندماه با حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام محامی در این دیدار که در سالن کنفرانس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان برگزار شد، ضمن تبریک به منتخبان مردم، گفت: منتخبان ملت در عرصه جدیدی از خدمت‌گزاری قدم می‌گذارند و نگاه آنان باید عبادی باشد؛ باید از این فرصت برای خدمت استفاده کرد و نیت ما، نزدیک شدن به خدا باشد، در غیر این‌صورت سودی در آن نخواهد بود.

وی ادامه داد: باید همیشه این جمله حضرت امام(ره) خطاب به نمایندگان مجلس پیش چشم ما باشد که فرمودند «عملکرد شما طوری نباشد که وقتی محیط مجلس در منظر مردم واقع شد، از اینکه این وکیل را انتخاب کرده‌اند پشیمان بشوند. یک طوری نباشد که از آن راهی که همه مردم دنبال آن راه هستند، کنار بروید».

امام جمعه زاهدان بیان کرد: منتخبان باید با توکل و اتکا به خداوند متعال، نمایندگی از همه مردم استان را بر عهده گرفته و مطالبات به حق مردم را فارغ از قومیت، مذهب، حزب و گروه پیگیری کرده و به سرانجام برسانند.

وی افزود: رقابت‌های انتخاباتی پایان یافته و امروز نوبت رفاقت است؛ باید با رقیب‌های دیروز خود هم همفکری کنیم، انسجام داشته و با مشارکت یکدیگر برای آبادانی استان و کشورمان تلاش کنیم.

محامی اظهار کرد: یکی از وظایف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، تلاش برای تحکیم وحدت و همدلی در کشور و به ویژه استان و پرهیز از هرگونه تنش‌آفرینی به هر بهانه‌ای است و در این میان رعایت اخلاق، مردم‌داری و جدا نشدن از مردم، توجه و پاسخگویی به آنان و به ویژه نسل جوان و فرهیخته نباید فراموش شود.

منتخبان مردم عملکرد انقلابی داشته باشند

وی گفت: منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی باید عملکرد انقلابی داشته و با روحیه بسیجی در دفاع از کشور، نظام اسلامی و مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان خارجی و ایادی داخلی فعالیت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: عدالت‌خواهی جدی و مقاومت در برابر مفسدان، رانت‌خواران، چپاولگران اموال و سرمایه‌های عمومی و مردمی و تلاش مستمر برای تصویب قوانین اسلامی برای حل مشکلات کشور و استان و تعالی و ترقی کشور و این خطه پهناور از دیگر وظایف نمایندگان مردم است.

وی اضافه کرد: اعمال نظارت جدی بر قوای مجریه و مقننه و هشدار نسبت به آسیب‌ها و مقابله شجاعانه با مفاسد و سودجویی‌ها، حفظ استقلال فکری و حریت و آزادی در رأی بدون تأثیرپذیری از جریانات قومی، مذهبی، سیاسی و اجتمایی، تقویت روحیه معنوی و مقاومت در برابر وسوسه‌های شیطانی، جنی و انسی، داخلی و خارجی، تهدیدها و تطمیع‌ها و حرکت در مسیر حق و عدالت و مواظبت نسبت به دخالت و سوء استفاده اطرافیان و حامیان انتخاباتی و توقعات و انتظارات بی‌جا و پرهیز از فروختن دین به دنیای مردم نیز از جمله مواردی است که نمایندگان باید به آن‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: منتخبان مردم با توجه به آنکه در اولین مجلس شورای اسلامی در گام دوم انقلاب وارد می‌شوند و حساسیتی که با توجه به شرایط کشور وجود دارد، باید با تلاش مضاعف و حرکت جهادی تحت زعامت رهبر معظم انقلاب دوره نمایندگی خود را در مسیر خدمت به مردم طی کنند.

وی گفت: با توجه به مطالعاتی که انجام داده‌ام، ظرفیت خوب نمایندگان و جامعیت نسبی نسبت به تخصص‌های مورد نیاز استان را در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی را شاهد هستیم و در این زمینه نیاز است از تخصص همه نمایندگان در قالب تشکیل مجمع نمایندگان قوی و دبیرخانه مربوطه بهره گرفته شود و تلاش جدی برای محرومیت‌زدایی و رشد و شکوفایی استان را توسط نمایندگان در قالب مجمع نمایندگان استان شاهد باشیم.

این مقام مسئول افزود: نیاز است نمایندگان مردم فعالیت‌های کارشناسی نسبت به نیازهای استان و اولویت‌بندی و پیگیری اولویت‌ها از قبیل آموزش، بهداشت، صنایع و معادن، حمل و نقل، آب، کشاورزی را مدنظر قرار دهند و در این مسیر از به‌کارگیری متخصصان استان و کارشناسی طرح‌ها و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، اصناف، سمن‌ها، احزاب و گروه‌ها فارغ از گرایش‌های سیاسی نباید غافل شد.

وی اضافه کرد: تلاش همه‌جانبه برای رشد و توسعه جامع و متوازن علمی و فرهنگی، اقتصادی و معیشتی، آسایش و امنیت استان و رفع آسیب‌های متعدد از قبیل جهل و بی‌سوادی، فقر و تنگدستی، تعصبات قومی و مذهبی، خشونت و افراط گرایی، اعتیاد و شرارت و پیگیری هماهنگ و یک صدا برای تمامی طرح‌های مهم استان با توزیع مناسب شهرستانی و پرهیز از نگاه بسته محدود و تک صدایی و اختلاف و تلاش برای تقویت و مدیریت استان و شهرستان‌ها فراتر از نگاه قومی، مذهبی، بومی و استفاده از نیروهای شایسته و توانمند از هر قوم و مذهب و حتی خارج از استان و البته با اولویت نیروهای شایسته بومی از جمله کارهایی است که هر نماینده‌ای باید در دستور کار خود قرار دهد.

محامی اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان جلسات متعدد و مرتبی با مسئولان اجرایی استان داشته باشند و اگر طرحی ارائه شد، آن را در سطح کشوری دنبال کنند؛ البته مشخص است که به هیچ عنوان نباید در حوزه اختیارات مدیران اجرایی دخالت صورت گیرد و یا آنان را تحت فشار قرار داده و به خاطر منافع شخصی، قومی و حزبی سهم‌خواهی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، فرصتی برای خدمت به مردم اما زودگذر است و باید تلاش شود تا از این فرصت کوتاه به بهترین شکل ممکن بهره گرفته شود.

انتهای پیام
captcha