بیماران مشکوک به کرونا در سیستان‌وبلوچستان مرخص شدند
کد خبر: 3881357
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

بیماران مشکوک به کرونا در سیستان‌وبلوچستان مرخص شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: از ۱۲ فرد مشکوک به کرونا در استان، ۷ نفر پس از انجام آزمایش‌های لازم از بیمارستان مرخص شدند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌ نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید‌محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: از 12 فرد مشکوک به کرونا در استان، 7 نفر پس از انجام آزمایش‌های لازم از بیمارستان مرخص شدند.

وی افزود: این 12 نفر فرد مشکوک به بیماری کرونا هفته پیش به قم سفر داشتند که پس از ورود به استان، به بیمارستان منتقل و تحت معاینه قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: از این تعداد، 7 نفر پس از انجام آزمایش‌های کرونا و مبتلا نبودن به این ویروس از بیمارستان مرخص شدند و 5 نفر دیگر نیز پس از انجام آزمایش‌های لازم و در صورت مبتلا نبودن، مرخص خواهند شد.

هاشمی شهری با تأکید بر اینکه اگر مراقبت‌ها صورت گیرد، این بیماری قابل کنترل است، به مردم استان توصیه کرد که از استرس، نگرانی و اضطراب در خصوص این بیماری پرهیز کنند، زیرا استرس و نگرانی خود موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود.

وی رعایت بهداشت فردی را مهم‌ترین عامل پیشگیری دانست و تأکید کرد: افراد از تردد در مکان‌های عمومی و از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنند.

این مقام مسئول به نظارت‌ها و کنترل این بیماری در مرزهای استان اشاره کرد و گفت: از هفته‌های پیش کنترل شبانه‌روزی در مرز در حال انجام است و مراکز قرنطینه نیز در مرز راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
captcha